Buke-hästar till start...

Sv: Buke-hästar till start...

Japanesen skrev:
Jaså det va trevligt... Du har haft Japanese Beetles mamma som konvalecent och nu ska Joker möta en till som du haft som konvalecent, Världen är liten :rofl:

Hoppas att inte Etiennette är alldelles för bra :crazy:
Joker hade otur med spåret.. 11 spår kan bli lite bökigt när det inte är så rutinerade hästar i startfältet! Men det ska nog gå bra! :bump:

Etiennette var för bra :D ...synd på din pålle.... :(

En sådär kul historia om Nettan..hon kom hit som 2 åring och var halsopererad, det blev inte allls lyckat och hon la över gomseglet stup i kvarten och det riktigt gurglade i henne....vi provade medicinera och kollade upp henne ofta men hon blev aldrig bättre....sista gången vi var på åb så hade jag ju redan "dömt" ut henne och det gjorde veterinären också efter att ha tittat henne i halsen....Olle frågade om jag ville ha henne...Näää, sa jag( hade även HENNES mamma som konvalecent och även hon var halsop om jag inte minns helt galet)

Men jag måste säga att ingen är gladare än mig att hon trotsade oddsen :love: för en travare var det, det kan ingen ta ifrån henne...och idag i sin livs tredje start går hon 15,8 full väg volt :bow:

Men jag måste säga att ingen är gladare än mig att hon trotsade oddsen för en travare var det, det kan ingen ta ifrån henne...och idag i sin livs tredje start går hon 15,8 full väg volt

Hon var riktigt bra, som du sa en TALANG :)

Dom lättade Joker på förmiddagen så han hade en lättare variant av järnskor innan hade han tunga järnskor men i värmningen så rullade han mycket och då satte vi på boots men under loppet ca varvet kvar så trampade han bort ena framskon och då var det kört, men det är bara att ta nya tag! Japanesen klarade kvalet galant, gick 18,5 full väg volt så han ska ha en stjärna för hans prestation :banana:

Joker kommer tillbaka :D och Japanesen skall visst ha en stjärna härifrån också :D :bow:

Alltså,Nettan var ju bra,men den kusken är bara bäst!!! :love: :bow: :bow: :bow:

Ja, han är suverän :bow:

Kolla bilderna...Nettan med sin kompis Joy Ås...snacka om synkade :D

Joy_As_o_Etiennette.jpg

joy_o_nettan.jpg

Haha,läckert!!Jag skulle oxå bli synkad i dom täckena...... :D

Men,snö,brrrrrrr....... :eek:

:D fast en å annat grässtrå hittade dom .....MYCKET skönare nu, men fördel då...inga knott/mygg/broms........

*knapplån*
bara skryter lite... :p Pållen som jag hjälpt en kompis med på jobbet (jag har ridit till den och ridit galoppjobben nu i 1½ månad ungefär) startade idag. var skitbra! spurtade som bara den och blev 2:a, 2½ längd efter på 17,4. (hade 40 tillägg på vinnaren, satt långt bak och spurtade som bara den). hade lägre puls än efter ett normalt galoppjobb efteråt... :D Thomas hade skällt på dom att dom inte sagt att han var i toppform, då hade han kört annorlunda och vunnit hur lätt som helst... :bump: :bump:

Jahaja,då var man hemma igen,från det vackra Lindesberg!

Idag slet vi av travskorna,och satte på galoppskorna...... :cry:

Fler bukehästar gjorde likadant.....Men vafa.....vi provar igen,med skor och käk :bump:

Clown ser endå kanonfin ut!Och verkar i toppform!Fick springa med bakom sedan,drog inte en pust!Vår tid kommer snart Jari!!

Jag provar igen på Tisdag E-tuna nu :devil: . G.G.Barbara lopp2 spår4,samma som sist,men nu hoppas vi på ledningen ;) :banana:

jari skrev:
Förvånar mig inte, för jag satt å "gapa" mer än en gång. Det är ju i princip odoserat där oxå...

Fast kurvorna är ju väldigt långa också. Det är mycket lättare att springa fort på en längre bana och Vincennes är väl ungefär 2000 meter runt.

OM han gick 10,1 är det ju fantastiskt bra. Men rekordet han slog var också satt på Vincennes, när Naglo vann Prix de France förra året gick han 10,7 över 2100 meter... i februarikyla...

stally skrev:
Jahaja,då var man hemma igen,från det vackra Lindesberg!

Idag slet vi av travskorna,och satte på galoppskorna...... :cry:

Fler bukehästar gjorde likadant.....Men vafa.....vi provar igen,med skor och käk :bump:

Clown ser endå kanonfin ut!Och verkar i toppform!Fick springa med bakom sedan,drog inte en pust!Vår tid kommer snart Jari!!

Jodå den kommer!! :p
Såg Clownens start, sen inge mer...
Och BR var så bra att jag vra besviken i ca 15 sek...
Gick med som 2:a häst i tredje och galopperade i sista helt okörd :mad:
Avslutade sen väldigt bra när han väl travade, trodde faktiskt att han skulle hinna lite längre fram. Både kusken och jag sa att han galopperade bort segern.... han hade åtminstone vart i strid om den.
Var inte särskilt tagen efter heller.

Funderar lite på dom där galopperna i sista... om det kan hjälpa att fälla fram pisken före sista även fast det inte behövs... för det är absolut ingen förvarning utan "pang" så flyger han :mad:

Haha,ja det blev tomteblossefekten,brann till i 50m,sedan kastade han sig i galopp.Blev för lätt barfota helt enkelt.

Eller ska vi skylla på bakskorna? :p Båda våra har ju likadana..... :D

Förra gången öppnade clown 09,7(tror jag det va)höll endå farten in i mål.....

Så yes!Vår tid kommer snart!Anmäler Amatör SM uttagningen,förra året vann ju Clown den,med 0 poäng i fickan.Undrar om han kommer med iår?Med 450 kvar.

Jag såg er aldrig på Lindes,ni stod hos Arvidsson?

Tror det var rätt tänkt att lätta fram, jag höjde käken istället. Behövs ju komma "undan" med frambenen i auto med dom skorna.

Trodde inte du var med så jag "letade" aldrig... jo vi stod där.
Mkt trevlig travdag var det! Bland dom bästa hitills trots resultatet.

Nej just det,jag skulle ha jobbat,men mutade en kompis.....

Det blev dyrt..... :crazy:

Vi körde ju utan käk oxå.....så det var svårt att korta den :D

Nästa gång blir det käk och skor,bara å lassa in tjugorna :banana:

Ja det var en härlig dag på Lindes!Älskar den banan :love:

*knapplån*

fan vad bitter jag känner mej. strök min häst isamband med tränarbyte. och nu såg jag att om vann loppet på 18,0 2140 m auto
typiskt nu å jag tänkt anmäla lär om väl gå en 15 tid. sånt e livet :mad:

Leazy försöker igen. Sista loppet på Romme på fredag.
Får se till att det blir bättre tempo den här gången. :angel:

Jag ska också till Romme fredag,lopp 5 nr 7. Han ska prova 3140 m för andra ggn i sin karriär, då har han ett varv till på sig att bromsa om han är på det humöret :crazy:

Liknande trådar

Dressyr Apropå diskussionen om reaktiva hästar (jag har också haft en, det ÄR ganska märkligt för även om man är van vid reaktiva hundar så är...
Svar
2
· Visningar
823
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
410
Senast: Lavinia
·
Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 109
Senast: gammalek
·
Hästvård Hej buke! Jag är här och läser ofta men har aldrig postat en tråd tidigare, men har ni hamnat i problem med stallägare och ber om ert...
Svar
13
· Visningar
1 215
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30