Budgivning lika med stress

Islandshästryttare

Trådstartare
Vet inte hur man överlever att hålla på med budgivning på en lägenhet. Vi har lagt bud på två olika lägenheter, en har gått långt över vad vi kunde tänka oss att ge så den har vi släppt. Den andra är det en visning till på ikväll. Vi har lagt ett bud på utgångspriset. Stressigt kan ju knappt koncentrera mig på jobbet. Tur jag ska till stallet ikväll :meh: O_o
 
Usch, det verkar vidrigt! Minns att min bror sa något om att det i princip krävs en heltidstjänst för att kunna/orka/hinna hänga med i alla svängar (han fick sms-aviseringar varje gång någon lagt ett nytt bud och höll på att gå upp i atomer samtidigt som han satt på jobbet och skulle sköta det).

Där jag bor får man bara lägga ett bud, och det är dessutom blind budgivning. Det har sina nackdelar det också men det blir i alla fall inte den här stressen och hetsen som jag hör om från svenska kompisar (och inte samma inflation i priserna).
 
Tack @SaraXX ja det här har verkligen varit hemskt. @Mineur stämmer verkligen att det krävs en heltidsanställd för att leta efter bostäder, boka in oss på visningar och sen bjuda Önskar verkligen att det hade funnits något svenskt tv-program liknande location, location, location i Sverige som man kunde anmält sig till. Verkar ruskigt bekvämt.
@hvala håller helt med dig det är mer påfrestande.

Vi har dessutom dubblat stressen och bjudit på två samtidigt idag man kan ju undra hur man är funtad egentligen:confused::confused:🙃

En har vi dock släppt under dagen.... den andra höjde vi budet på för en stund sen. Det var väl himla tur att vi släppte en hade ju varit spännande att stå där med högsta bud på två 🙃 O_o
 
Jag tyckte det var vidrigt. När jag köpte så var det så många budgivningar som var helt galna och inte nog med det så vann jag säkert 3-4 stycken, men där säljaren ändå ville ha mer pengar trots högt över utgångspris. Blev så less så köpte den som hade acceptpris. Lite dyrare än vi tänkt oss, men jag orkade bara inte. Bor kvar typ 10 år senare och har inga planer på att flytta, så det var ett bra köp!

Lycka till!
 
Jag tyckte det var vidrigt. När jag köpte så var det så många budgivningar som var helt galna och inte nog med det så vann jag säkert 3-4 stycken, men där säljaren ändå ville ha mer pengar trots högt över utgångspris. Blev så less så köpte den som hade acceptpris. Lite dyrare än vi tänkt oss, men jag orkade bara inte. Bor kvar typ 10 år senare och har inga planer på att flytta, så det var ett bra köp!

Lycka till!


Härligt grattis till ett bra köp! Jag tycker att de som ligger ut på acceptpris oftast blir budgivning på ändå dock. Trist när säljaren vill ha ut ännu mer pengar än högsta bud dock.
 
Ja, fy! Vi gick på 22 visningar och budade på 9 lägenheter när vi köpte vår. Det var flera gånger som vi låg som högsta bud i över ett dygn, ibland två, innan någon kom och budade över oss. Så mitt hetaste tips är att försöka hålla huvudet kallt fram tills att pappren är påskrivna :heart Vi fick några kallduschar när vi trodde att det var i hamn men inte var det.
 
Köpa och sälja bostad är det mest nervpåfrestande jag någonsin gjort 😬

Verkligen!

Vårt nuvarande boende köpte vi på förhandsbud och la till att börja med utgångsbud men ägarna hade bestämt sig för att de ville ha ett belopp som motsvarade ett annat objekt som sålt strax innan. Så vi budade på oss själva och hela tiden sa ägarna "om vi inte får lite till lägger vi ut det på hemnet". Vi köpte det tillslut när vi kom upp i rätt belopp och jag tror inte det hade blivit billigare på hemnet men det var absurt att buda mot sig själv hela tiden.
 
Jag minns när mamma köpte sommarstugan var de inte högsta budet, säljaren ville egentligen sälja till de högstbjudande, men markägaren som arrenderade marken sa ifrån, sommarstugan ligger granne med min styvfars mamma och pappas stuga, så mamma å styvfar va redan kända för markägaren som ville ha dit känt folk.
Kan säkert vara så ibland med vissa säljare, men det vanligaste är nog högstbjudande skulle jag tro.
 
Jag skulle köpa ny lägenhet för några år sedan och det var hemskt! Antingen så gick budgivningen så snabbt att jag inte hängde med p g a jobbmöten. Eller så gick de över min budget.
Värst var alla som togs bort före visning. Jag hade planerat vilka jag skulle titta på och i vilken ordning men när visningsdagen kom var hälften borttagna. Sen kunde de dyka upp igen flera veckor senare.

Till slut köpte jag en som jag blev inbjuden på förhandsvisning av. Säljaren orkade inte ha vanliga visningar och jag orkade inte springa på vanliga visningar mer. Den hade ett fast pris som jag tyckte var rimligt och det var jätteskönt att slippa budgivning.
 
Priser o bugivningar är helt horribla just nu (sen i sommras) jag har åkt fram o tillbaka till skåne ett antal gånger för att titta, nu blindbudar jag och inte fan hjälper det.
Jag ska ha det som sommarhus och reno.behov är inget hinder,men det hjälper inte.
 
Priser o bugivningar är helt horribla just nu (sen i sommras) jag har åkt fram o tillbaka till skåne ett antal gånger för att titta, nu blindbudar jag och inte fan hjälper det.
Jag ska ha det som sommarhus och reno.behov är inget hinder,men det hjälper inte.


Vad menar du med blindbudar? att du inte har sett huset innan bud?
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 009
Senast: Snurrfian
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 882
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 345
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 513
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp