Buck Newton?

Qodrofenia

Trådstartare
Någon som vet hur hans avkommor är i tempramentet?
Jag har en valack efter denna hingst och vore intressant om någon kanske träffar avkommor efter Buck newton och kan berätta hur dessa varit att ha och göra med..

tacksam för svar ..
MVH/Q

Sv: Buck Newton?

OJ!Det var en stor en ;) Min är "bara" ca 164.
Var den travsäker?
vet du hur den funkade i travet?

Var den travsäker?

Travsäker men han hade så långa ben han hade svårt att hålla ordning på dom, han var mer tänkt som ridhäst.

Ja min vet du ju redan lite om! Hon är pigg och alert och tänker mycket min dam....men sååå snäll i hantering. Hon är alltid villig att lära sig nytt och försöka förstå det man vill. En härlig och personlig häst tycker jag hon är!

Var den travsäker?

Vad man kan se på statistik på hans avkommor så har väl ingen av dem egentligen blivit så framstående inom travet...de flesta verkar dock funka fint som ridhästar!

Har varit i kontakt med de som haft Buck Newton uppstallade hos sig...de sa med att så var fallet.

Det fanns en Buck Newton-avkomma i stallet när jag flyttade hit, men han avlivades ganska snart efter att jag kommit dit (pga nervskada), så jag hann inte lära känna honom så väl.

Han var dock en väldigt tuff häst, ganska knepigt humör i vissa situationer. Om det berodde på skadan eller hans tydligen lite "trasiga" bakgrund vet jag dock inte.

Han var visst en mycket fin ridhäst åtminstone!:)

Han gjorde inget så länge allt följde rutinerna, men kunde attackera i boxen och liknande om man gick in för att t.ex. rätta till täcke och sådant som avvek från det normala.

Vet inte om ägaren hade så jättestora problem med honom, men vi andra var "varnade"...

Han var snäll att hantera sa dom...var 3 år sen jag pratade med dom och jag frågade väl inte så specifikt. Men de sa att de hade trivts med honom och saknade honom...han verkade inte speciellt komplicerad.
Min är väldigt snäll och skulle aldrig göra något för att skada...
Hon är en tuff häst men vill verkligen göra rätt och gör hon fel och man säger det så försöker hon igen...hon är aldrig dum.
Med barn är hon jättesnäll...jag trodde inte det först för hon är ju ganska tuff. Men med barn är hon jättemild och försiktig, så kul att se. Idag kommer en tjej som rider för mig på henne ibland och hon är alltid jättelugn när hon sitter på.
Idag ska hon få hoppa henne för första gången vilket jag hoppas går lika bra. ;)

Jag har en ;) eller ah halvfoder :)

hon är inte speciellt stor har inte startat trav hon är genom snäll i hantering och inte rädd för något, men hon är lite svårlärd i ridningen och travar som en riktig travare.... men de börjar försvinna därav hennes krubukter i galoppen

Hjälpte till och tränade och körde en Buck Newton häst under ett år. Meningen var att jag skulle köpa han, men sen fick han tragiskt avlivas akut...
Han hann bara bli 3 år. Var ganska liten, supersnäll och jättekelig, men en riktigt spelevink, gillade att busa och spela spratt.
Var jättetrevlig, gillade han väldigt mkt! Var mkt pigg & framåt att köra, utom när det kom till snabbjobben, då blev han en riktig latmask:)

De vi har haft har varit otroligt trevliga och enkla. Men stora och klumpiga. Eller iaf sena. Lite dum duma eller hur man ska säga det.
Bodde i närheten av dem som hade han för många herrans år sedan och hingsten i sig är jätte trevlig. Undrar om inte den som har han nu (om han inte är död) fanns med här på buke? Har för mig att det va någon tråd om honom för något år sedan.

Liknande trådar

Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 859
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 236
Senast: Red_Chili
·
Hundträning Hej. Jag har en mittelspitz hane på 2år. Har ett problem att han är så misstänksam emot mig och nu har han börjat totalvägra att klippa...
Svar
15
· Visningar
1 070
Senast: Josefineeee
·
Hundavel & Ras Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever! Vi har haft hundar i...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
12 373
Senast: Sezziyanen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar