Bubbelvattenmaskin

svea

Trådstartare
Vi ska skaffa bubbelvattenmaskin, men vad ska vi ha? Krav:

- Inte anslutas till vattenledning.
- Gärna snygg/slimmad design.
- Lätt att få tag på patroner/reservdelar.
- Det ska gå att reglera hur mycket bubbel man vill ha.

Vi har presentkort på Cervera, och de har Sodastream Fizz. Bra? Andra förslag?

Sv: Bubbelvattenmaskin

Jag har en SodaStream, fast en annan modell än Fizz. Tycker den är helt okej, uppfyller i princip alla dina krav utom kanske snygg/slimmad design. Det är ju iofs en smaksak men jag tycker inte att SodaStreams bubblare är speciellt snygga alls... (Min heter "design" och den är mest bara plastig och klumpig, men så länge den gör sitt jobb i övrigt gnäller jag inte..)

Patronerna är billiga, jag betalar under hundralappen när jag byter in min gamla, finns på många ställen. Man trycker ju själv fram bubblet så där kan man reglera hur starkt man vill ha, och det är skönt att ha åtminstone en köks"maskin" som kan placeras utan hänsyn till eluttag eller annat :D

Jag har en obh nordica sodamaster och den uppfyller de krav du har tycker jag :)

OBH Nordica Sodamaster Gazelle är rätt slimmad.
*funderar också på att köpa maskin*

Senast ändrad:

Jag köpte en Aqvia till mina föräldrar nu när de fyllde år. Skitsnygg!
Aqvia-MyAGA-Propan-Gassflasker-AQVIA%20Kullsyremaskiner-NO.jpg

Men i övrigt tycker jag era krav verkar funkar för typ alla maskiner?

Vi har en wassermaxx och den funkar jättebra.
image.aspx

Senast ändrad:

SodaStream Jet har jag och älskar den. Tycker att den är snygg också.

S1012101771

Alla bubbelmaskiner fungerar på näst intill samma sätt. Det går att sätta alla patroner i, vad jag vet, alla maskiner. Det går att reglera hur mycket kolsyra man vill ha. Pet flaskorna passar bara sitt egna märke. Du behöver bara välja den design du vill ha, märke spelar ingen roll för resultatet, kanske att en lite dyrare är lite bättre men marginellt.

Tänk på sen att ju kallare vatten ju mindre bubblor.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 538
Senast: Cissi_ma
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 680
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
1 185
Senast: Rosett
·
H
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
13 447
Senast: Bulldoozer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar