Bubbelpool???

Status
Stängd för vidare inlägg.
D

Daizy

Hej tänkte höra om någon vet om det är farlig att bada bubbelpool när man är gravid. jag är i v 16. JÄTTE tacksam för svar:rofl:
 
Sv: Bubbelpool???

Det ska inte vara någon fara så länge man inte har börjat öppna sig men man ska tänka på att i varmt vatten finns det fullt med bakterier, men som sagt så länge man inte har börjat öppna sig eller att slemproppen har gått så ska det inte vara någon fara.
 
Sv: Bubbelpool???

Har du högt blodtryck el. likn.? Att bubbla sätter ju fart på systemet..
 
Sv: Bubbelpool???

hej.. nej allt sånt är bra med värden och så... törs man bada kanske ska ringa min barnmorska och fråga...
 
Sv: Bubbelpool???

Vid bubbelpoolen i vår simhall står det faktiskt på anslaget att gravida bör undvika det.
Jag har inte fått klart för mig varför, men jag lät bli...
 
Sv: Bubbelpool???

Jag fick höra när jag väntade lilla L att man skulle undvika bubbelpool både pga av bakteriehalten, men även för att ljudet från "bubblandet" blir för starkt för bebisen i magen.
 
Sv: Bubbelpool???

Min BM avråder från bubbelpool. Vissa pooler har ju hårda massagestrålar som inte är bra för barnet, ljudet är högt och det finns risk för bakterier om det är varmt vatten som inte byts regelbundet på offentliga anläggningar.
 
Sv: Bubbelpool???

När jag väntade mitt första barn 2001, gick jag på gravid-vattengympa, den BM som ledde gympan avrådde starkt från att bada bubbelpool, men jag minns inte varför.
 
Sv: Bubbelpool???

I v 12 badade jag bubbelpool, jätteskönt första stunden men sedan så blev det himla liv i magen och sen kom det sammandragnignar. Jag miste fostret någon vecka senare. Kan vara en slump. Jag tror att man ska akta sig från bubbelbad pga av smittorisken.
 
Sv: Bubbelpool???

Tack för alla svar.. ja har inte vågat bada än. men jag ska höra på nästa besök vad min barn morska säger, men jag låter bli så länge :)
 
Sv: Bubbelpool???

Jag har badat korta stunder när jag varit gravid....jag fick höra att så länge hjärtat är ovanför vattnet är det ingen risk att bada kortare stunder, då känner du när det blir för varmt.(Sjunker du ner helt så känner du tydligen inte det lika bra!)och blir du varm så stiger blodtrycket + att värmen inte är så bra för barnet...men kolla med din bm vad hon tycker!!:)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Fick information i appen från förskolan angående en bussresa nästa vecka. Ingen förfrågan om barnen får åka med öhvt utan bara...
2
Svar
21
· Visningar
1 860
Övr. Barn För mitt barns skull borde jag kanske vara anonym. Men jag väljer istället att skriva väldigt lite och kortfattat för jag tror att någon...
Svar
13
· Visningar
1 139
Senast: Bexzor
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 481
Senast: Modest
·
Småbarn En vän till mig är gravid och väntar sitt första barn. Hon bor i Tyskland. Jag håller på att sätta ihop ett litet paket med bra att...
Svar
2
· Visningar
920
Senast: gulakatten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp