Brutet knä=kört?

sannaaah

Trådstartare
Min gamla foderponny har blivit sparkad på knät (vet ej om det är fram eller bak) och det kan ev vara brutet/krossat. Går det att läka ett benbrott på ett sådant kompicerat ställe eller finns det bara en utväg? Han ska kollas på klinik imorgon. :cry:

Sv: Brutet knä=kört?

Tror inte du ska hoppas för mycket.....:(
Min 9 åriga hbl val blev sparkad strax ovanför framknäet, en fraktur, det gick inte att göra något åt det. Han fick somna in för att aldrig mer vakna....

Tror inte du ska hoppas för mycket.....:(

Nä jag har förstått det :(. Min älskade plutt. Man har ju varit med om så mycket tillsammans ;(. Kommer vara helt förstörd imorn när jag ska hälsa på honom... troligen för sista gången.....

Medryttarhästen hade en fraktur i framknäet, han klarade sig och är idag triangelmärkt och rids nästan som vanligt men får inte hoppa (förutom några enstaka diken och stockar).

Men som sagt så ska du inte hoppas på för mkt...

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 584
Senast: Bison
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
4 087
Senast: Lavinia
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
15 095
Senast: Johanna1988
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
4 589
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka