Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
@lil-sis vad är det för krångel?
Det fanns bilar med tre bultar men det farliga är inte antalet bultar i summa utan fördelningen av dem över ytan, skulle jag säga.
Eftersom fördelningen är beräknad på fyra så är det ju snedbelastning och större risk för att de andra tar mer stryk än de ska.
1-2 mil skulle jag nog åka och efter det se till att byta de tre när jag sedan satte dit en ny fyra.
15 mil är nog alldeles för långt.
Eftersom fördelningen är beräknad på fyra så är det ju snedbelastning och större risk för att de andra tar mer stryk än de ska.
Pratade med en verkstad nu. Bulten säljs inte lös, man måste köpa hela navet. Men med arbete skulle det ändå inte gå på mer än 2500-3000, sa han. Inte det värsta. Väntar på offerter från någon nättjänst också.
Han lät dock inte kategorisk om att jag inte skulle våga köra, men sa att det var svårt att veta när man inte sett det.
Pratade med en verkstad nu. Bulten säljs inte lös, man måste köpa hela navet. Men med arbete skulle det ändå inte gå på mer än 2500-3000, sa han. Inte det värsta. Väntar på offerter från någon nättjänst också.
Han lät dock inte kategorisk om att jag inte skulle våga köra, men sa att det var svårt att veta när man inte sett det.
Ja, det förstår jag förstås, det är därför jag frågar.
Skit också. Då blir det inget besök hos föräldrarna den här helgen heller.
Och lite irriterad är jag över att däckverkstaden inte sa något om det när jag bytte däck för en månad sedan. De måste ju ha sett det - om det inte var de själva som drog av den. Men visst, jag fattar att det kan ha hänt efteråt också.
Ja, problemet är ju att jag varken vet eller skulle kunna bevisa det. Jag är bara brydd över att de inte sa något, ifall den var brusten redan innan de bytte. Irriterande grej men eftersom jag aldrig kommer att få veta får jag bara släppa det.De kan ha dragit med fel moment utan att dra sönder den där men sedan om du åkte i något gupp tex så gick den av. Har de gjort det är det väldigt oproffsigt, de ska ha rätt moment inställt.
Fråga en annan verkstad.Bulten säljs inte lös, man måste köpa hela navet.
Ja, problemet är ju att jag varken vet eller skulle kunna bevisa det. Jag är bara brydd över att de inte sa något, ifall den var brusten redan innan de bytte. Irriterande grej men eftersom jag aldrig kommer att få veta får jag bara släppa det.
Antagligen är det sant. Det upptäcktes på service på min vanliga Mekonomenverkstad, hon sa direkt att det där måste du göra hos Hyundai. Antagligen pga krånglet med delar.Fråga en annan verkstad.
Ja, det är ju sant. Och ännu värre om det var deras fel men att det gjorde att de inget sa. Fast isåfall hade de ju kunnat säga att den var av när bilen kom in.Absolut, det är ju inte mycket att göra än att få det fixat Jag har svårt att tänka mig att de såg det och inte sa något, det vore ju faktiskt hemskt.
Kollat mekonomens sida?Men jag väntar på offerter från tre andra ställen från någon sån där nättjänst. Får se vad de säger.
Nej, inte eftersom det var en Mekonomen som upptäckte det men inte ville göra det. Fast jag kanske kollar dem sedan när jag fått offerter från de andra ställena.Kollat mekonomens sida?