Rotterö

Trådstartare
Jag hade planerat så bra tyckte jag.
Kört i väg åringen. Hon skulle brunsta.
Hon började brunsta i går. Ringer i dag till stationen. Då ringde jag givet vis försent. Skulle ringt i går. De tappade hingtarna i morse. Med påföljd att vi inte hann.
Det är Valborg i morgon och 1 maj då skickar de ju ingen sperma. Jag ska ringa på lördag för att kanske de kan skicka på söndag.
Det är väl bara att vänta till nästa brunst.
Vill det sig riktigt illa så brunstar hon vid en röd helgdag
20 maj. Håll tummarna att det fungerar :confused:

Om du missar henne så är det ju bara att spruta henne om en vecka för 20:e är väl kristi himelfärd och då är det väl lika långt som brett igen

Jag är inte helt pantad.
Ferästen så är det en hingst. Han ska på hingst bete.
Den som ska betäckas är hans mamma

Det var inte så lätt att veta...
Det stod att du kört iväg åringen och att hon skulle brunsta.
Men klarar du att betäcka en ettårig hingt är du inte dålig :D

Liknande trådar

Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 668
Senast: Karminnie
·
Trav Jag har länge siktat på att betäcka mitt sto 2012. Har (som de flesta andra av oss travnördar) lusläst hingstkatalogen hela våren för...
Svar
11
· Visningar
2 138
Senast: Nafayette
·
Ekonomi & Juridik Jag vänder mig till buke för tips, råd och funderingar om hur jag ska gå vidare. Jag har en plan men tänker jag rätt/ska jag göra på...
2 3
Svar
46
· Visningar
10 448
Senast: lil-sis
·
D
Avel Åhh, vilken oturs säsong det varit nu... Valde för en gångs skull en väldigt dyr utlandshingst (hopphingst, som får vara anonym i...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
9 747
Senast: Cornelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar