Sv: Bruksridning!
Visst är det lite kul med lite blandning!
Man går banan innan och då passade jag på att ställa massor av frågor. (Dom trodde nog jag var knäpp
) Så fråga om sporrarna då och skulle de inte vara godkända så ha med ett par vanliga dressyr 20 mm för säkerhetsskull och byta till innan start.
Sadel kan man ha vad man vill, bara den är säker. (Fast "min" funktionär blev lite ställd när hon inte fattade hur den främre stroppen var fäst, alltså i ortspetsen. Men bara jag förklarade så var allt ok.) Likaså träns. Stång är inget hinder men jag tror det måste vara bett.
Om jag fattat allt rätt är det reglerna som gäller, allt annat beslutar klubben om och är det nån mer detalj är det upp till funktionären. (Se ovan om min nosgrimma.)
Glöm inte hjälm bara!
Givetvis kan du lämna in en protest efteråt.
PS Jag fick lyfta på hästens fötter också. Som tur är räckte tyglarna då hon är nyfiken och vände huvudet åt rätt hål! Vet inte om det krävs av alla?
PS (Igen) Jag fick aldrig nåt protokoll så jag vet inte resultatet säkert mer än att jag blev utesluten ur två moment varav det ena vet jag var ryggning. (Hela hästen utanför markeringen.) Och givetvis hur många straffpoäng jag fick totalt.