Bruksprovet

Har en fråga till er som var där och såg hoppningen.

Bland fyraåringarna var det två som avbröt har jag förstått. Den ena fick kommentaren att det inte var tillräckligt förberedd och ej fick det stöd den behövde. Den andra fick kommentaren att den för dagen inte gick att bedöma.

Bland femåringarna var det en hingst som avbröt provet.

Vad var det som hände med respektive hingst? Inträffade något oturligt? Det verkar på något sätt orimligt att åka på bruksprov med en häst som inte är tillräckligt tränad i (lös)hoppning (dyrt är det ju också!) men man kan ju ha otur av att hästen blir störd eller gör illa sig osv.

jag tycker att han var riktigt, riktigt SÖT ! lite connemaralik ! Vore kul om han gick igenom.

Men mest hoppas jag på Bellini-sonen Black Coffee. Han har ju också fått hyffsad kritik

Håller med dig i båda avseendena!

Skulle vara kul med en Bellini-son till, och också med en med udda färg! Dessutom var han ju så söt på bilden :)

Re: Robin Z

Navarone fick bra omdöme på hoppningen idag, det vore roligt om Robin kunde få en ny godkänd son i aveln. (Han har väl haft några tidigare som tagits ur aveln eller expoerterats?)

Även Tornesch fick bra omdöme. Och Cathageno.

Nån som har hört nåt skvaller?

Re: Robin Z

Han har ju haft Garibaldi och Gatsby bland annat. Garibaldi finns ju på fryst fortfarande. :) Men jag håller med, vore kul med en Robin-hingst till.

Jag lyckades att missa dig!!! :cry:
Smsade dig, och gick med teleskopöron för att höra ett uns av bruten holländskengelska!
Men nix!
Sur som ättika är jag!
Hoppas att föredraget gick väl!

får hoppas på bättre tur nästa gång!
bamsekramar!

var där igår torsdag och såg hoppningen.
Men nu har jag lite stillestånd, då jag menar att jag såg allihop, utan att få med mig att någon avbröt..
Jag skall läsa igenom mina anteckningar, har suttit i bilen ett dygn, känns det som!
Som jag kommer ihåg just nu, så tyckte jag inte att det fanns någon riktig blänkare av fyraåringarna.

Men hade två och en halv favorit bland treåringarna.

skall kika över och återkommer sedan..

mvh

treåringar
Under Cover
Tog första vändan på studs och fick en nervsmäll kan jag tro. Stackaren hoppade runt på tre ben en stund. Han togs ut, och till min stora glädje, kom han in efter pausen.
Hade fortfarande lite bråttom, men oj, ja den kunde jag ha tänkt mig att ha i stallet!

Quatre Mains.
Hade också det där extra.

Dessa två gav mig rysningar, och de satte sig på näthinnan!

Ace of Hearts
var bra! Sansad med bra teknik.
Ett halvt snäpp under de andra två. ;)

Vi får väl se hur de går för dem.
Får gå in och se vad de fick för siffror!
Först skall jag göra lite nytta, eftersom jag misstänker att jag blir sittandes med resultaten en lååång stund!

Men de var altså mina favoriter av torsdagens framvisade hingstar!

mvh

Jag hittar bara det muntliga omdömet på Ace of Hearts...någon som vet något om bedömnings-siffrorna?

Varför skulle hon inte vilja det? Siffrorna stämmer väl överens med muntliga omdömet, jag hade faktiskt trott på 6 på benen...

Bara 2 godkända 3 åringar.

Ingen hopp-treåing gk. Ace var ju tredjen bäst av hopphingstarna! Lättare typ och fräshare gång hade gjort susen tror jag!

Amour verkar ge lite "gammal" typ på sina avkommor, synd.

Ja jag såg siffrorna... :crazy:

...jag blev väldigt förvånad över gångartssiffrorna.Kan han verkligen röra sej så mycket sämre än den helsystern jag har här?...för hon rör sej oerhört bra. :confused:

Löshoppningen var också lite hårt bedömd...nog trodde jag att han skulle få ett snitt på 8,0 åtminstone. :eek:

Ja Amour har ju lite "gammal stam"...med Anart-Roman Way**.Jag tycker fortfarande att det är underligt att hon fick en enfärgad avkomma efter Epson som fick diplom...jag menar Epson har då aldrig jag hört något gott om vad det gäller nedärvning...det är nog mer tvärtom isåfall. :confused:

Då var det försöket över för dena gång... ;)

Men jag vet att det är flera skäckhingstar på G...det är ju flera tyska skäckhingstar som importerats under sista året.Så vi får väl vänta och se vad som sker... ;)

Han har ju superteknik, men det var rätt mycket negativt också, så att han fick 8 7 var rätt snällt ändå tycker jag. Ett sto jag visade på kvaliteten fick BARA postitiva omdömen och hon hoppade verkligen bra, men fick bara 8 8.

Han fick ju 8,0 som hopphingst och det är ju inte så illa!

Ang. Epson har jag bara sett två avkommor men de har varit skitsnygga och rört sig trevligt.

Ja jag har bara hört negativt om Epson...men kanske är det bara vad avundsjuka hingsthållare framhåller...hm. :confused:

Mmm du har så rätt! Fast ibland känner man nästan av favorisering på vissa hingstar...där det muntliga omdömet kan vara halvdant och ändå betyg 9/9...det är sådant som är så konstigt.Man tycker att det muntliga omdömet borde vara en bra guide till poängsättningen...men inte alltid.Ibland blir man så förvånad... ;)

Men jag vet en som precis som du...som nästan blev lite besviken för att hennes sto bara fick 8/8 i löshoppningen...hon verkligen utstrålade hoppglädje.Hon fick något negativt i omdömet som "lite för energisk"...hur detta nu ska ses som negativt?Hade det stått hetsig eller någon annan formulering-ok. ;)

Synd att jag inte har så jag kan lägga ut bild här på systern till Ace(har ingen hemsida än)....

Nu har jag bara uttalat mig om hoppningen.
Exteriört och gångarter har jag inte sagt pip om.

Vad tyckte du var så negativt med hans hoppning?
Är bara nyfiken. ;)
Jag tycker nog inte att hans 7a står i samsvar med vissa andras 6or.
6orna var väl snälla i sådant fall.
:confused:

Jag tänker på den man fick en känsla av att man var tvungen att skjuta ned..

mvh

Liknande trådar

Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 618
Senast: Mabuse
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 087
Senast: Bison
·
Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
1 193
Senast: Emro
·
Hästvård Vet inte vart jag ska ta vägen längre.. För 2,5 månad sen så tappades en sko på uteritt och hon blev halt och hovslagaren kom ut och...
Svar
1
· Visningar
539
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka