Bruksprovet

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Ploppi
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 117
  • Visningar Visningar 8 423
Går det bussar till Flyinge, som stannar nära hingstdepån alltså? Önskar att jag hade bil, hade gärna hämtat dig...
Du kan väl slå en pling på min mobil när du kommer? :)
Ska bli kul att träffa dig! :D

Mvh Cissi

Tja, var han lika "väl förberedd" som på löshoppningen kan man ju förstå. Synd på en trevlig häst att inte få någon som helst hjälp från de som visade den.

kulle inte en häst efter szkopul delta? Är lite nyfiken på den ju.. hade för mej att han skulle va me..

Hej ni som ar dar just nu:
Vilken av 5-aringarna verkar lyckas bast just nu?

För den som inte vet kan jag tala om att det finns länk ifrån ASVH´s hemsida på flera utav de deltagande hingstarna...verkar som de tänker fylla på med fler bilder efter hand. ;) :D

Jätteroligt att få en häst att sätta till namnet framför sej eller hur!?! ;)

Åh, blev helt förälskad i Cinzano :love:! Så otroligt snygg :d! Han verkar ha fått rätt bra kritik också - hoppas att han går igenom. Det behövs fler "färgade" hästar i halvblodsaveln.

Jag blev också förtjust i Cinzano! Synd bara att han inte är så stor.

Är det någon som vet var han fått färgen från?

Hej!
Håller med dig fullständigt, Cinzano var döläcker, jag är väldigt svag för mycket vitt, men hästen hade ju bra sida också, härlig :love:. Dessutom verkar han väldigt lätt i typen, hade faktiskt inte kikat på honom innan jag såg ditt inlägg, fick för mig att han skulle vara alldeles för tung för att falla mig i smaken, men icke.....
Honom skall vi följa med spänning

hälsningar Nina

Jo, förresten, angående Cinzanos färg så är det väl Dragon som har slagit igenom, ligger som tredje hingst.
Hälsningar Nina

Dragon har knappast "slagit igenom", utan mor och mormor har gulanlaget, och då från Dragon såklart. Men det är inget som slår igenom, utan finns i varje generation bakåt.

Åhhh nej.. TYST med dig, det här kommer spåra ut i en jävla färgtråd.. :crazy:

Håller med! Helt ok tycker jag - kanske ingen riktig blänkare, men trevlig.
Black Coffee var också rätt trevlig. :)

Och det var jättekul att träffa dig igen! (Förstod att Henk och Jac också tyckte att det var kul att träffa dig :D) Hoppas att vi syns imorgon! :D

Mvh Cissi

Det var jättekul att träffa dig med och jag hoppas att de tyckte att det var roligt att träffa mig för jag tyckte att det var roligt att träffa dem. :D

Har hört LÖSA!!!! rykten att han ser ut typ som en nordsvensk nu och rör sig inte alls bra så de kom inte ens hit. Trist för dem som betäckt med honom tidigare. Men det är ju det trista med att välja nya oprövade hingstar. :angel:

Jag håller en extra tumme för Nicodemus eftersom han är efter Nactus som börjar bli till åren och inte har någon godkänd son ännu. Dessutom är han snygg och har en bra ridbarhet.
Lill / Stall Nöbbeled ( med flera "Nactusbebisar" i stallet )

Liknande trådar

Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 642
Senast: Mabuse
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är...
2
Svar
20
· Visningar
1 880
Senast: Otherside
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
1 789
Senast: Edla
·
Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
1 217
Senast: Emro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Bilköp och hundbur
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10