Men vilka tror vi kommer användas mest nu då? Bruksprovsvinnarna?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja verkligen och särskilt glad är jag över att jag tokgillade Zezar Hästak - så komplett och fin.Kul med två SWB-hingstar från gedigen svensk generationsavel som bruksprovsvinnare! (Glasgow och Zezar Hästak)
Var det? Jag fick ju skit för det i andra forum när jag skrev att nu blir ju allt godkänt med benbetyget och SWB verkade skylla på stoägarna, att stoägarna använde sig att ett-sto-licenser och att det var dålig kvalité på de hingstarna (min tolkning). Därför gjorde man såhär.
Men vilka tror vi kommer användas mest nu då? Bruksprovsvinnarna?
Jag tror Oneofakind kan bli ganska popular. Fräck färg, verkar ha vettig temperament, bra gångarter och helt ok hoppning.
Tycker det är ganska sällan jag hör eller ser folk som använder bruksprovsvinnarna. Tror inte dom kommer att användas mest men Glasgow får nog mer ston än hopphingsten skulle jag gissa.Men vilka tror vi kommer användas mest nu då? Bruksprovsvinnarna?
Kan tänka mig Iallafall Corlensky H måste vara i topp av antal ston efter sitt första bruksprov!Tycker det är ganska sällan jag hör eller ser folk som använder bruksprovsvinnarna. Tror inte dom kommer att användas mest men Glasgow får nog mer ston än hopphingsten skulle jag gissa.
Hade varit intressant att se en sammanställning på tex de senaste 5 åren om hur mkt använda vinnarna faktiskt har varit.
Kommer att bli besvärligt att lära sig alla nya nummer i huvudet.Nu finns resultaten ute på Equipe.
Stamboksnummer nygodkända hingstar 2021
Premierade hingstar Stb nr. Gdk t.o.m Kommentar
Caribbean Blue 1427 2023
Lloyd (SWB) 1428 2023
Oneofakind OM (SWB) 1430 2023
S.J Royal Chacoon 1429 2023
Valley 1431 2023
Benchmark 1437 Tills vidare
Diavant Blue 1432 Tills vidare
Glasgow (SWB) 1438 Tills vidare
Montevideo VDL 1433 Tills vidare
Rimaro van de Looise Heide 1434 Tills vidare
Tinder 1435 Tills vidare
Zezar Hästak (SWB) 1436 Tills vidare
Chacootino PS 1439 Tills vidare
York Hästak (SWB) 1440 Tills vidare
Cannobio 1441 Tills vidare Efter inspektion på hemmaplan för beskrivning av hingstens prestationsegenskaper
Chacoolou PS 1442 Tills vidare Efter inspektion på hemmaplan för beskrivning av hingstens prestationsegenskaper
Cristallo II 1366 Tills vidare
Hometown 1421 Tills vidare Efter inspektion på hemmaplan för beskrivning av hingstens prestationsegenskaper
Janeiro Platinum 1444 Tills vidare Efter inspektion på hemmaplan för beskrivning av hingstens prestationsegenskaper Warrant 1443 Tills vidare
Accepterade hingstar
Cardiac Arrest (SWB) 9510 2023
Diamant d'Arlequin (SWB) 9511 2023
Diamond Spring 9512 2023
Drävles Dynamit (SWB) 9518 2023
Equistella Defiance 9519 2023
Gameboy (SWB) 9513 2023
Hector Q (SWB) 9514 2023
Kannclear (SWB) 9515 2023
Naestro SC (SWB) 9516 2023
Zino 9517 2023
Candide (SWB) 9520 Tills vidare
Conqueror Charlie (SWB) 9521 Tills vidare
Epiphany EMS (SWB) 9525 Tills vidare
Faithful 9526 Tills vidare
Hotlix (SWB) 9522 Tills vidare
Maderik EMS (SWB) 9527 Tills vidare
Mafioso BD 9528 Tills vidare
Moonlight 9529 Tills vidare
Rihanna's Diamod K (SWB) 9523 Tills vidare
Rollcat (SWB) 9524 Tills vidare
Coventry Moon (SWB) 9530 Tills vidare
Filkes Red Fury (SWB) 9531 Tills vidare
Highteq (SWB) 9532 Tills vidare
Q:s A Kind of Magic (SWB) 9533 Tills vidare
Benefit 9534 Tills vidare
Carolus (SWB) 9557 Tills vidare
El Barone 111 Z 9412 Tills vidare
Hemerald 9473 Tills vidare
Tenor du Gue 9558 Tills vidare
Synd att Glasgows fäderne verkar lämna en hel del att önska gällande OCD. Det är ju inte direkt några roliga värden på de tre generationer hingstar som ligger bakom honom.Kul med två SWB-hingstar från gedigen svensk generationsavel som bruksprovsvinnare! (Glasgow och Zezar Hästak)
Synd att Glasgows fäderne verkar lämna en hel del att önska gällande OCD. Det är ju inte direkt några roliga värden på de tre generationer hingstar som ligger bakom honom.
Grand Galaxy Win har dåliga OCD-värden, hans pappa Apache har dåliga värden och så även morfar Jazz och farfar UB 40. Jag kanske missat något i utvecklingen men jag försöker undvika OCD.Menar du hingstarna bakom GGW eller bakom Glasgow?
Grand Galaxy Win har dåliga OCD-värden, hans pappa Apache har dåliga värden och så även morfar Jazz och farfar UB 40. Jag kanske missat något i utvecklingen men jag försöker undvika OCD.
Yes mam!Är det indexet från KWPN?
Jag har alltid undrat var man hittar denna info
Janeiro Platinum i dressyr tror jag och Chacootino PS av hopphingstarna.Men vilka tror vi kommer användas mest nu då? Bruksprovsvinnarna?
För mig verkar det så men är inte 100% säker.Har jag missuppfattat det hela eller blir alla hingstar numera godkända bara dom klarar att genomföra testet?