Åh nej! Vilken häst gäller det? Mvh paranoidBruksprovet avbrutet pga en häst med hög feber.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Åh nej! Vilken häst gäller det? Mvh paranoidBruksprovet avbrutet pga en häst med hög feber.
Det står inte.Åh nej! Vilken häst gäller det? Mvh paranoid
Tror det faller under "sånt som händer" eftersom hon sen gav ett ganska bra/neutralt uttryck om ridbarheten. Ibland ser man det gå ganska vilt till på de tyska testridningarna och hingstarna kan få god kritik och höga poäng ändå eftersom de svarar bra på arbetet.Funderade lite på Benchmarks beteende under testridningen. Som jag förstod det reste han sig riktigt högt och MR föll av. Ändå ingen kommentar mer än "jag måste bjuda på tårta". Får erkänna att jag faktiskt velat höra lite mer om hur hon upplevde anledningen att han reste sig. Saknar verkligen tiden en fick siffror direkt.
Man får ju inte glömma att det är unghingstar i en väldigt speciell miljö och dessutom med helt ny ryttare, allt kan hända.Funderade lite på Benchmarks beteende under testridningen. Som jag förstod det reste han sig riktigt högt och MR föll av. Ändå ingen kommentar mer än "jag måste bjuda på tårta". Får erkänna att jag faktiskt velat höra lite mer om hur hon upplevde anledningen att han reste sig. Saknar verkligen tiden en fick siffror direkt.
I övrigt tycker jag inte riktigt om nån av hingstarna. Mafioso gillar jag bäst då jag tror han kan bli en fantastisk sporthäst. Faithful ser ut som en snäll ponny och blir han accepterad kanske han lockar hobbyavlare. Han verkar onekligen ha väldigt vänligt lynne.
Och @Sporthorse Ja visst kan allt hända. Men jag hade ändå önskat en kommentar just hur MR upplevde anledningen att han reste sig. För att gå rakt upp i luften om hon bad något känns sådär. Jag minns när Twiligt tappade sin ryttare och det kommenterades och var väl mer åt bus och det livliga hållet. Ryttaren sa uttryckligen att det inte var hästens fel.Tror det faller under "sånt som händer" eftersom hon sen gav ett ganska bra/neutralt uttryck om ridbarheten. Ibland ser man det gå ganska vilt till på de tyska testridningarna och hingstarna kan få god kritik och höga poäng ändå eftersom de svarar bra på arbetet.
Fortfarande tror jag hon kommenterat om hon tyckte hingsten gjorde det i protest, istället för att ge den positiv kritik. Det kommer säkert även speglas i poängen om han blir godkänd vad hon tyckte om incidenten. Att hästen reser om man råkar ta den i munnen efter ett stort bocksprång (som jag tror var fallet här?) är inte så anmärkningsvärt, men som sagt vi i soffan såg ju inte händelsen. Det blir knappast något godkännande om hon tyckte han var dum. Dessutom gick han ju klockrent med nästa ryttare som har en lite tight are ram igen.Och @Sporthorse Ja visst kan allt hända. Men jag hade ändå önskat en kommentar just hur MR upplevde anledningen att han reste sig. För att gå rakt upp i luften om hon bad något känns sådär. Jag minns när Twiligt tappade sin ryttare och det kommenterades och var väl mer åt bus och det livliga hållet. Ryttaren sa uttryckligen att det inte var hästens fel.
Har det uppdaterats med några besked från provtagning? Läste att hästen i alla fall mår bättre.Det är Hotlix som är sjuk.
Provsvar ska komma i eftermiddag var det senaste jag läste.Har det uppdaterats med några besked från provtagning? Läste att hästen i alla fall mår bättre.
Jag såg inte heller händelsen. Alla fotografer plus equisport missade det så jag vet verkligen inte alls vad som utlöste och hände mer än att han reste sig högt. Därför jag hade velat ha en kommentar av ryttaren.Fortfarande tror jag hon kommenterat om hon tyckte hingsten gjorde det i protest, istället för att ge den positiv kritik. Det kommer säkert även speglas i poängen om han blir godkänd vad hon tyckte om incidenten. Att hästen reser om man råkar ta den i munnen efter ett stort bocksprång (som jag tror var fallet här?) är inte så anmärkningsvärt, men som sagt vi i soffan såg ju inte händelsen. Det blir knappast något godkännande om hon tyckte han var dum. Dessutom gick han ju klockrent med nästa ryttare som har en lite tight are ram igen.
Nämns i krönikan av KL att han kickade mot skänkel och sen väldigt plötsligt bockade rejält och sen stod rakt upp. På hennes beskrivning lät det hela väldigt från ingenstans liksom.Jag såg inte heller händelsen. Alla fotografer plus equisport missade det så jag vet verkligen inte alls vad som utlöste och hände mer än att han reste sig högt. Därför jag hade velat ha en kommentar av ryttaren.
Inte lyssnat på KLs sammanfattning än men ska göra det. Hon vågar ändå tycka lite även om jag kunde önskat ännu mer öppenhet.Nämns i krönikan av KL att han kickade mot skänkel och sen väldigt plötsligt bockade rejält och sen stod rakt upp. På hennes beskrivning lät det hela väldigt från ingenstans liksom.
Hemskt. Vet några som haft det och det är inget man vill ha. Alls.Hotlix har Corona.
Har inte haft ngn häst eller känner till ngn som haft det så lite nyfiken på hur det blir?Hemskt. Vet några som haft det och det är inget man vill ha. Alls.