Tycker det ska bli spännande att se hur de "Accepterade" hingstarna tas emot. Vissa tror jag ändå kan vara användbara i aveln.
El Barone, Tenor du Gue och Benefit känns ju som att det mest är teknikaliteter som gör att de inte får Premierad, skulle kunna tänka mig att använda alla om jag hade passande sto.
Cogito GB har ju lika bra hopp-poäng som några av de premierade (8.5-8.5) men är väl galoppen under ryttare som i dagsläget fällde honom skulle jag tro? Även Diamond Spring och Kannclear har ju helt ok hoppbetyg. Sedan finns det kanske bättre representanter för deras blodlinjer?
Naestro SC ligger inte lika högt på hoppningen men lite jämnare även i gångartsbiten och verkar ha ett temperament som kanske kan tilltala hobbyryttare.
Candide fick en 9a på benen, det är ändå inte så vanligt.
Mafioso BD var inte så långt ifrån i slutändan i alla fall. Med tanke på de muntliga kommentarerna som getts misstänkte jag lite att skritten kunde ha fått lägre poäng men den fick ändå 7 under ryttare och 7.5 vid hand. 7.5 på traven är nog också lite en smaksak, och med 9 på galoppen och 8.5 av båda testryttarna kan jag nog tänka mig att den trots allt kan få några ston.
Rhiannas Diamond K har ju ett intressant möderne och har också egentligen fått bra hoppoäng men verkar inte ha trivts lika bra med testryttare, tror ändå den kan vara värd att prova i aveln.
Coventry Moon skulle kanske kunna tilltala den som vill ha en trevlig hobbyhäst med fin ridbarhet även om det sista klippet i hoppningen inte fanns där just denna veckan, eller om den bevisar sig på tävlingsbanan.