Bruksprov SWB 2016

VI SKRATTAR FÖR DETTA TRÄFFADE MITT I PRICK.

Ja, detta känns precis som det jag tidigare nämnde i inlägg. En liten klick vill styra sitt kungadöme, och välkomnar inte alls insyn och åsikter. Vilket de flesta känner som ett naturligt sätt att utvecklas.

Det kanske inte är att undra på att vi översvämmas av utländska hästar? Det finns inget intresse att föra det svenska varmblodet framåt... I alla fall när det kommer till diskussionsnivå.

Helt otroligt vilka otroligt duktiga stjärnor på avel det finns här, hmmmm skulle villa se deras uppfödningar dvs de måste gå GP ha ha enligt deras kommentarer.
fast tror inte nån här har uttalat sig om att dom är sådana stjärnor på avel? Det har väl snarare skrivits vilka hingstar man själv gillar och vilka man tycker mindre om, knappast nått man borde uppröras över. Alla gillar vi olika. Jag som verkar gilla det alla andra ogillar och tvärtom, men jag tar inte illa vid mig för det. Inte heller tror jag att jag är bättre än alla andra för dom skriver dåliga saker om en hingst jag gillar.... Men så äger jag ju ingen av hingstarna heller
Sen passar ju inte alla hingstar alla ston, och alla hästar passar heller inte alla ryttare, oavsett nivå. Jag tror faktiskt de flesta hingstar som diskuterats här har haft nån som tyckt att dom är fina, och nån som gillat dom mindre.

Och ang sista inlägget, vad var det som träffade mitt i prick? Jag ser hittills ingen som tagit illa upp...

Jag är inte riktigt med på vad du menar. Mestadels eftersom du skriver utan skiljetecken.
Nej jag tror det är den dåliga förmågan att utrycka vad man vill i skrift.

kl
Jag tycker vi disskuterar mycket temprament och ta fram bra hobbyhästar snarare än OS-stjärnor. Det är vad jag gillar med buke.
Själv varken rider eller avlar jag, men har åsikter ändå. Det är helt fruktansvärt, vem tror jag att jag är?

Otroligt!!!????? för nu handlar det om svenska och inte avel,ryttare och erfarenhet??
Tur att era hästar kan svenska.
Tack för en otroligt rolig stund för oss.

Äsch det är bara ett troll...vi fortsätter med roligare diskussioner. Någon som planerar att betäcka med någon av de nya hingstarna?
Hade du tänkt prova med någon ny förutom Zafferano?
Jag undrar hur vilkoren ser ut där, känns som det kan vara en poppis hingst (eller inte alls och säljs till USA...)

Otroligt!!!????? för nu handlar det om svenska och inte avel,ryttare och erfarenhet??
Tur att era hästar kan svenska.
Tack för en otroligt rolig stund för oss.

Det är sanslöst tråkigt att det finns människor i ridsportvärlden som resonerar såhär. För mig är det viktigaste med aveln att hästarna för varje generation blir bättre och mer hållbara och att nytt blod (både bland uppfödare och hästar) välkomnas.

Hade du tänkt prova med någon ny förutom Zafferano?
Jag undrar hur vilkoren ser ut där, känns som det kan vara en poppis hingst (eller inte alls och säljs till USA...)
Njeeeee...hade bara tänkt betäcka ett sto i år och det går till Zafferano om villkoren är acceptabla. Har ett sto till som jag egentligen inte tänkt betäcka men man vet aldrig. Men isf går hon till en äldre hopphingst.

Äsch det är bara ett troll...vi fortsätter med roligare diskussioner. Någon som planerar att betäcka med någon av de nya hingstarna?
Äsch, vi har väl tid för lite trollmatning med ;)
Funderar på gamelus till mitt största sto E: Le Mistral. Hon har en väldigt bra ridbarhet, gått 130 med junior, rör sig fint men skulle behöva en lite mindre, mer energisk och ädlare hingst och jag tyckte om hans modell. Är dessutom väldigt förtjust i namelus avkommor, valet står mellan gamelus och nintender till detta stoet i år :)

Äsch, vi har väl tid för lite trollmatning med ;)
Funderar på gamelus till mitt största sto E: Le Mistral. Hon har en väldigt bra ridbarhet, gått 130 med junior, rör sig fint men skulle behöva en lite mindre, mer energisk och ädlare hingst och jag tyckte om hans modell. Är dessutom väldigt förtjust i namelus avkommor, valet står mellan gamelus och nintender till detta stoet i år :)
Vad spännande!

Stör mig på i vissa fall riktigt dåliga bilderna när hingstarna travar på ridsportshemsida

kl
Kommer sir donovans gulanlag från Pompe @Görel? Jag har minne som en guldfisk:meh:

Är det nån som vet vad Kespri föll på? Såg tyvärr inte honom live mer än när han travade lite efter löshoppningen.. Tyckte han såg väldigt fin ut, och gillar filmen på honom från auktionen.

Liknande trådar

Avel Nu i veckan har ju årets rådgivande bedömningar genomförts så känns som ett bra tillfället att börja spekulera i vilka hingstar som kan...
28 29 30
Svar
591
· Visningar
61 878
Senast: athena
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar