Bruksprov SWB 2016

Jättetrevlig ridning på Mr Bojangle! Positiv hingst och som sagt, himla mysig ryttare som klappar mycket och är väldigt stilla. Oban stod emot några gånger. Heathrow hade ingen bra dag.
Nej hon klappade inte honom hon nöp honom i manken jag hörde henne själv säga det till någon. Idag la hon till käppen i vartannat steg typ.

Känner mig lite besviken på förra årets hingstval. Hade jag sett Fairway innan hade jag aldrig valt honom själv. Blev rekommenderad honom, delvis pga hans utmärkta fertilitet, det var ganska snabba puckar som krävdes och då blev det en snabbtitt på ett par filmer och bilder och klart. Men det är mycket hos honom som jag inte tilltalas nåt vidare av alls... Han biljarderar ordentligt. Han verkar inte vidare rolig i temperamentet (ändå bättre idag än igår - har bara sett på equisport). Hovar och kotor ser lite skumma ut, höga trakter och långa kotor, men jag kanske har fel. Tur jag har ett sto som faktiskt kompletterar alla de bitarna till det positiva, men jag hade aldrig valt honom om jag sett det jag sett i år. Tråkigt. :(

Är dock omåttligt förtjust i Zafferano! Han seglade långt upp på önskelistan till ett annat år! :love: Mycket med tanke på temperamentet men även den jättefina modellen och trevliga rörelser. Sen kan man ju inte sticka under stol med att färgen är väldigt tilltalande. :angel:
Det blir säkert ett jättefint föl ändå! En godkänd hingst har ju passerat nålsögat och blivit just godkänd. Många hingstar biljarderar.
Vet att jag själv var lite fundersam över att ha valt S.O till mitt halvblodssto då man läste många trista kommentarer om honom, men det blev faktiskt väldigt bra, hingsten kompletterade mitt sto bra.

Känner mig lite besviken på förra årets hingstval. Hade jag sett Fairway innan hade jag aldrig valt honom själv. Blev rekommenderad honom, delvis pga hans utmärkta fertilitet, det var ganska snabba puckar som krävdes och då blev det en snabbtitt på ett par filmer och bilder och klart. Men det är mycket hos honom som jag inte tilltalas nåt vidare av alls... Han biljarderar ordentligt. Han verkar inte vidare rolig i temperamentet (ändå bättre idag än igår - har bara sett på equisport). Hovar och kotor ser lite skumma ut, höga trakter och långa kotor, men jag kanske har fel. Tur jag har ett sto som faktiskt kompletterar alla de bitarna till det positiva, men jag hade aldrig valt honom om jag sett det jag sett i år. Tråkigt. :(

Är dock omåttligt förtjust i Zafferano! Han seglade långt upp på önskelistan till ett annat år! :love: Mycket med tanke på temperamentet men även den jättefina modellen och trevliga rörelser. Sen kan man ju inte sticka under stol med att färgen är väldigt tilltalande. :angel:
Förstår dina tankegångar men känn inte så. Jag valde S.O till mitt sto av samma anledningar som du för 1,5 år sedan. Visst kan jag känna mig irriterad för att jag "slösade bort" en dräktighet när jag i efterhand såg hur många fina hingstar som helst som jag hellre hade velat ha, men jag fick ju dräktigt och jag har en jättetrevlig unge idag. Kanske ingen wow-häst men han är gudasnäll och egentligen kunde jag inte önskat mig en bättre första fölis.

Tittade lite på filmer på honom, och tycker han ser ut att ha förträffligt temperament, sansad och väldigt fokuserad på sin uppgift hela tiden.
Ja verkar vara otroligt trevlig! Är ändå bara tre år. Jag skulle gärna använda honom pga att han verkar trevlig och trevlig stam.
Många trevlig här

Ja, men de hästarna har ju ofta ett temperament som kanske inte var och varannan bör ha på sina hästar. Fokuseringen tror jag de flesta tävlingshästarna får med tiden.

Snarare är det väl så att om de inte har det, så är det svårt att komma särskilt långt på tävling, och mycket svårare att träna dem eftersom de tappar fokus hela tiden. Det är väl som med allt annat, man kan träna fram det till en viss grad, men förutsättningarna måste finnas där, och man har mycket gratis ifall hästen har lätt för det redan från första början. Det är inte så lätt att träna dit ett fokus och en koncentrationsförmåga som inte alls finns där.

@sassiball och @Fritidsryttare
Jo det blir nog en fin fölis ändå, de kompletterar som sagt varandra bra. Men jag som håller temperamentet som det allra viktigaste blev hyfsat besviken på herrn av det jag såg med testryttarna igår. Idag såg han som sagt trevligare ut iaf. Hoppas fölis ärver mammas skalle!

Tråkigt att det inte var fler med på hingstklassen i hoppning. Är det någon som vet vilka som är med på dressyren? Läste att Luxus inte kommer till start pga sjuk ryttare. :( Är det bara Sibelius?

Det är fruktansvärt amatörmässigt. Hoppas du tittar nästa vecka på det danska bruksprovet. Då kommer verkligen vårt bruksprov att framstå som ett lillebrors försök.
Danskarna kommer att visa en show med fyllda läktare och kameramän med ett proffsig inställning.

Verkligen dåligt! Vore kul att se från Danmark. Visas det också från equisport? Eller vart kan man se det? :)

Roligt att både bild och ljus fungerade under prisutdelningen, men kameramannen var lite väl snabb med att svänga runt ibland. :yuck:

Liknande trådar

Avel Nu i veckan har ju årets rådgivande bedömningar genomförts så känns som ett bra tillfället att börja spekulera i vilka hingstar som kan...
28 29 30
Svar
591
· Visningar
61 878
Senast: athena
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Annonsera mera hundar 2