Bruksprov SWB 2016

Kunde inte sagt det bättre själv angående Fairway o Deodoro...
Håller helt med jag med.
Kom ner igår och även om jag redan innan inte var förtjust i deodoro så känner jag nu klart starkare att han inte var rolig alls. Undrar typ vad han hade här att göra? Stressad, övertempo, bara bensprattel fram, ingen könskarraktär. Fairway verkade motvillig till arbete, svarade inte upp på ett trevligt vis under testryttarna, jag undrar vem som vill avla på den mentaliteten? Eller tänker man att han förhoppningsvis inte förvärver det?

Jag var mest positiv till total hope (rörlig, lugn, trevligt arbetstemperament) och Zappa (mer aktiv även bak, arbetsam, snygg).
Klifton var över förväntan. Vet inte om mr bojangle bara var helt slut, men han drog bakbenen verkligen efter sig, synd på snygg häst.
Jag gillade quinto, massa schwung i traven, men verkade lite svårt att bli kvick.

Håller helt med jag med.
Kom ner igår och även om jag redan innan inte var förtjust i deodoro så känner jag nu klart starkare att han inte var rolig alls. Undrar typ vad han hade här att göra? Stressad, övertempo, bara bensprattel fram, ingen könskarraktär. Fairway verkade motvillig till arbete, svarade inte upp på ett trevligt vis under testryttarna, jag undrar vem som vill avla på den mentaliteten? Eller tänker man att han förhoppningsvis inte förvärver det?

Jag var mest positiv till total hope (rörlig, lugn, trevligt arbetstemperament) och Zappa (mer aktiv även bak, arbetsam, snygg).
Klifton var över förväntan. Vet inte om mr bojangle bara var helt slut, men han drog bakbenen verkligen efter sig, synd på snygg häst.
Jag gillade quinto, massa schwung i traven, men verkade lite svårt att bli kvick.

Mr Bojangle verkade dödstrött igår, jag fick inte alls samma intryck av honom i onsdags även om han saknar energin som Zappa har. Angående mentaliteten är jag inne på samma linje, för mig som hobbyavlare och amatör tar jag hellre en hingst som Quinto, med lite långsammare aktion och trevligt temperament och samarbetsvilja, än Zappa som har fantastisk mekanik men som verkar bjuda på mer utmaning i ridningen.

Om du såg Deodoro igår så var det inget mot i onsdags, igår var han fantastisk i jämförelse. Hingsten gick bättre efter 5 minuter med testryttaren än på hela passet med ordinarie ryttare.

Jag fick lite beslutsångestid här nu... (haha som att jag inte haft det i ett halvår innan...). Jag hade nästan bestämt mig för HipHop till den lilla märren, då hon fölar sent och jag vill ha en hingst med bra skalle och som jag vet vad han ger. Men då är det storleken...Jag riskerar att få en unge som snuddar vid ponnystrecket...

Jag såg en film på en Diarado - Last Liberty för några månader och den var mumsmums, dock lägger jag inte de pengarna för en hingst så sent på säsongen och om hon tar sig i år så är planen att hon får vila nästa år. Går hon tom så försöker jag till våren igen.

Men så blev ju Mr Vain godkänd... Han är oprövad men jag gillar både blodet, typen och rörelserna. Så nu står jag i valet och kvalet mellan att "chansa" med Mr Vain, eller köra på HipHop. Tanken är att behålla om det blir ett stoföl eller sälja om det blir hingst... Hur hade ni gjort?

(Kom på att frågan kanske hör hemma i Hingsttråden istället, @Görel får flytta den dit om du vill).

Tyckte Taloubet såg finare ut i hoppningen idag! Igår stod han emot väldigt med första testryttaren, sen var han nog rätt trött när andra ryttaren satt upp. Men hindren blir ju väldigt små för honom, han kliver medt över... Kommer bli intressant att se honom om några år när han kommit upp i klasserna

Liknande trådar

Avel Nu i veckan har ju årets rådgivande bedömningar genomförts så känns som ett bra tillfället att börja spekulera i vilka hingstar som kan...
28 29 30
Svar
591
· Visningar
61 878
Senast: athena
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar