Bruksprov SWB 2016

Fast men den entaktiga traven? Tyckte inte den skulle bli godkänd..
Ska bli kul att se vad det kan bli av zappa däremot!
Fast att Quinto inte skulle godkännas hade jag på känn så det är inte det jag reagerade på, även om jag tycker det var synd. Däremot undrar jag hur de motiverar beslutet att godkänna Fairway och Deodoro.

Fast att Quinto inte skulle godkännas hade jag på känn så det är inte det jag reagerade på, även om jag tycker det var synd. Däremot undrar jag hur de motiverar beslutet att godkänna Fairway och Deodoro.

Kanske för att dom ligger i tiden? Ingen aning... Testryttarna var ju förtjusta i Deodoro iallafall vad jag kunde höra! Tyckte man såg rätt tydligt att den stora schwungiga traven har avlats bort till förmån för lite kvick trav där benen kommer upp i luften och där ryttaren får plocka fram schwungen genom utbildningen av hästen.

Deodoro var Test ryttarna väldigt förtjusta i som jag förståt det. Precis som fio säger så är den typen av hästar det som är efterfrågat idag med kvicka rörelser och som kanske inte är absolut bäst i unghäst klasserna men som senare har betydligt lättare i gp.

Fairway kan jag inte svara så mycket på, kanske inte min personliga favorit men ingen dålig häst.

Helt otroligt vilka otroligt duktiga stjärnor på avel det finns här, hmmmm skulle villa se deras uppfödningar dvs de måste gå GP ha ha enligt deras kommentarer.

Givetvis. Men det hjälper inte hur bra ryttaren är om hästen rör sig kasst. Inte om man ska hävda sig i toppen.
En slakt häst hamnar aldrig hos en ryttare som har kapacitet hur mycket du än pratar om
aveln pga vi har i Sverige otroligt många bra hästar och i europa mängder men i Sverige
saknas kunnandet hos ryttare enligt elitryttare.

Liknande trådar

Avel Nu i veckan har ju årets rådgivande bedömningar genomförts så känns som ett bra tillfället att börja spekulera i vilka hingstar som kan...
28 29 30
Svar
591
· Visningar
61 878
Senast: athena
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Adventskalendertråden 2024
  • Hiss och diss del 5
  • Secret Santa 2024