Bruksprov 2007

Sv: Bruksprov 2007

Spännande
Du har inte en länk? Sitter med finputsningen av projektet och får egentligen inte alls "Buka", och framförallt inte surfa ;)
U

Jag listar de hopphingstar jag blir mest nyfiken på:

For Fun

Liberty Man 2004 Limbus Gina XXXIII Carthago

Sterling (även som gångarts antar jag)

Zurich 2004 Heartbreaker Rolide Voltaire

Callahan VDL 2003 Contendro Flair For Pleasure

Can Man 2001 Concept Mirja Calido I

Cassino III 1998 Cassini I Blue Velvet B Landgraf I

Colorado S (ex Cyrano S) 2001 Carano Caletta Caletto I

Lånar knapp...

Vi gör så här istället så blir det lättare..

Anmälda hingstar bruksprov 2007

3-åriga hingstar

född Fader Moder Morfar Ägare Uppfödare

A Dandy Man (SWB) 2004 Don Primero Amber Amiral Jonas Tornell Veterinär AB Carin Leuhusen

Alcatel 2004 Al Cantino Korsika Kolibri GbR Klüsener Gerhard Meyer

Balzac (SWB) 2004 L'acteur Brown-Eyed-Girl (33) Pascal Flyinge AB Bertil Andersson

Breitling TP 2004 San Rubin Fulke Silvio I Team Piaff Uwe Froebel

Cash 2004 Cassini I Undra II Calvados II Helen Lilja och Your Horse AB Carl-Friedrich Soehrmann

Castanj 2004 Cassini I Heorbi Exorbitant xx Conny Dyrssen Karl-Heinz Ibs

Darwin 2004 Don Frederico Wolke Weltmeyer Gränsbo Stuteri Horst Ebeling

Elfado 2004 Kostolany Eris VI Roncalli xx Stall Waldhof/Hemmingsen Axel Hoermann

For Fun 2004 For Pleasure A Feeling Argentinus Gränsbo Stuteri Valesca Peinemann

Goetheburg 2004 Goethe Fleur du Lis Florestan I Stall Waldhof/Hemmingsen Margret Grigoleit

Labero (SWB) 2004 L'acteur Demona (50) (SWB) D-Day Bollerups Lantbruksinstitut Bollerups Lantbruksinstitut

Liberty Man 2004 Limbus Gina XXXIII Carthago Erika Lickhammer och Hippo Essentia AB Jens Hauschildt

River Dance 2004 Rhodes Scholar Weydana Cordeur Tiina Valavaara Ignatz Stukenborg

Sterling 2004 Stedinger Gratina Silvio I Stall Waldhof/Hemmingsen Tanja Schlueter

Tsarevitj 2004 Prince Thatch xx Lambada Lanthan Mattias Jansson Heinz-Erich Sagemann

Zurich 2004 Heartbreaker Rolide Voltaire Malin Fredricson J. och F. Haerkens

4-åriga hingstar

Bogart (SWB) 2003 Biggles D-Ana D-Day Kristina Nilsson Kristina Nilsson

Callahan VDL 2003 Contendro Flair For Pleasure VDL Stud c/o Malin Fredricson Joachim Tobaben

Cascade (SWB) 2003 Casa Grande Catella Cardento Stall Henriksdal AB Gunilla Persson Berg

Charon (SWB) 2003 Rubinrot Champagne (F. 4) Chapman Anette Holst Anette Holst

Corlensky G 1101 2003 Cornet Obolensky A'pershing Arpeggio Stall Waldhof/Hemmingsen Margret Grigoleit

Cornell 2003 Cornet Obolensky Djerba Dinard L Flyinge AB Friedrich Schulz-Wiemann

Derby-Star 2003 Drosselklang II Fanny Falkland Stall Henriksdal AB Heinrich Schroeder

Dimitri (SWB) 2003 De Niro Galizia (F.2) Gazpon Margita Prince Margita Prince

Divino van de Faunushoeve 2003 Orlando Undine Gratianus Lena och Benny Zeiloth Urbain Hamerlinck

Don Alfredo 2003 Dormello Diana Painter's Row xx Åke Rosdahl Alfred Grieshop

Don Marcell (SWB) 2003 Don Primero Marlén (F. 2) Mowgli Per-Arne Persson Per-Arne Persson

Donelli 1102 2003 Donatelli Brunella II Akzent II Elise Fredriksson och Paul Schockemöhle Werner Tanklage

Dorano 2003 Dormello Good Silver Silvio I Johan Becker leonhard Wahmhoff

Double Diamond II (SWB) 2003 Don Primero Fräulein Romadour II Birgitta Andersson och Hippo Essentia AB Birgitta Andersson

Fahrenheit (SWB) 2003 Ferro Misa (SWB) Pascal Eva Malmqvist-Andersson och Gunnar Andersson Eva Malmqvist-Andersson och Gunnar Andersson

Fetcher N (SWB) 2003 Feliciano Coritza N (32) Cortez Anders Nilsson Anders Nilsson

First Junior 2003 Fürst Heinrich Vadella Landadel Team Nijhof Heinrich Ramsbrock

First Wish 1103 2003 Fürst Heinrich Annika Welton Tullstorp Dressage Stable AB Uwe Marken

Highcruiser 2003 Hohenstein Landung Lauries Crusador xx Eva och Per Pileryd Johann v. d. Decken

Hollister (SWB) 2003 San Quintero xx Warilou (48) Eloge Familjen Göran Wallin Familjen Wallin

K3 Noir 2003 K2 Stella XV Schwalbenherbst Herman Boeve Else Bidermann

Kentor Boss (SWB) 2003 Blue Hors Hertug Coco Chanel Cortez Anssi Atterby Eva Manlig och Björn Andersson

Krom TP 2003 K2 Piekfein Donnerhall Team Piaff Inge Bastian

Niveau (SWB) 2003 Emmerton Revolution Voltaire Mikael Nolin Anna Bengtsson

Playtime (SWB) 1104 2003 Prestige VDL Gambler Saluut Petra Övall Petra Övall

Rolex TP 2003 Ron William Grossfuerstin Inselfürst Team Piaff Hans-Hermann Kahle

Scharmeur (SWB) 2003 Schwadroneur Annie Napoleon Peter Borre/ Stall Rosentorp Lise-Lotte Ljung

Sir Alex (SWB) 2003 Rambo Vanessa Vermouth Ann-Marie Jakobsson Ann-Marie Jakobsson

Take It Easy (SWB) 2003 Quite Easy Ravena Royal Z I Kvalité Häst och Hund AB Kvalité Häst och Hund AB

Wilton 2003 Jazz Olympia-W. Contango Reesink Horses H. van Helvoirt

Wishful 2003 Cardento Splendid Blue Mr. Blue Flyinge AB och VDL Stud J. van Weesenbeek

Wladimir O.A. 2003 Flemmingh Flora Florestan I Birgitta Kjellin Häst AB O. Anema

Wolfraam 2003 Rhodium Jubilant Cocktail A. Geesink F. Wouters

5-åriga hingstar

Carippu (SWB) 2002 Cardento Stand Up Stanford Jerzy Kielbasa Lars-Anders Larsson

Carlano 2002 Carry Calida Carano Springfield Showjumpers AB Gitte Jensen

Cautious KIL (SWB) 2002 Cortus Attletika-Grande Aleto Karin Göransson Ann-Louise Gustafsson

Don Corleone (SWB) 2002 Don Schufro Corint Corrado WL Anette Grönvall/ Kundby Gård Lina Ivarsson

Easy Boy (SWB) 2002 Quite Easy Cardelia Cardento Flyinge AB Lennart Mattsson

Guarionex (SWB) 2002 Guinness Millan Maraton Veronica Andersson Veronica Andersson

Impuls (SWB) 2002 Master Ecea (16) Chapman Ann och Torsten Pehrsson Ann och Torsten Pehrsson

Jumping for Joy (SWB) 2002 Aerline H Landia Diedron Selina Johansson Selina Johansson

Royal Salute 2002 Royalist Amelia Lester T. Varjonen och Christiaan Dirksen Teija Varjonen

Schwarz Gold 2002 Stakkato Justin Julio Mariner xx Flyinge AB Arend Kamphorst

V. Carlos 2002 Ferro Fukarla Purioso Ninna Stumpe Swaab G. J. van Sloten

Prestationshingstar

Alligator Fontaine (SF) 1988 Gayss. Fleury Noren (SF) Nighty Fontaine (SF) Dark Tiger xx Haras de Brullemail Michel Pelissier

Can Man 2001 Concept Mirja Calido I Eva Gudmundsson Matthias Ketelsen

Cassino III 1998 Cassini I Blue Velvet B Landgraf I Lotta och Micke Schultz Juergen Hattebuhr

Chain of Life xx 1989 Herat xx Midnight Child xx Mickey McGuire xx Christina Hermodsson Lindsay Semple

Colorado S (ex Cyrano S) 2001 Carano Caletta Caletto I Wannius J. AB och PVRT Equestrian AB Ingrid och Jörgen Schultz

Danzas 2001 De Niro Winnie Puuh Weltmeyer Per Pileryd och Landgestüt Neustadt/Dosse Margarete Limburg

Daytona VDL (ex Wolters) 2003 Don Primero Goedele Belfalas xx Flyinge AB och VDL Stud P. Wolters

Don Laurie 1999 Don Schufro Laura Lauries Crusador xx Gerd Sosath Hermann Meyer

Eko Sacher xx 2001 Final Appearance xx Eltsinea xx Groom Dancer xx Stall Eko Decora AB Stall Eko Decora AB

Jaguar Mail (SF) 1997 Hand in Glove xx Elvira Mail (SF) Laudanum xx Haras de Brullemail M. Bernard Pierre Le Courtois

Roven xx 1990 Lefty xx Recamier xx Pretencioso xx Team Nijhof H. las Ortigas

Stokdals Livanos 2000 Linaro Stokdals Surprice Corlando (ex Corland) Stall Toleryd AB Stutteri Stokdal, Anne och Svein E. Öktner

Va kul att Canman är med!!! Han var jättefin nere i Zangerscheide på unghäst VM!! Klar favorit.

Zurich (Heartbreaker-Voltaire) blir man ju nyfiken på.

Skall bli kul att se dem.

Camilla

Ohh så mycket spännande! :) Kan knappast hålla mig. Vill se bilder på alla, men jag får väll hålla mig till bruks.
Något som vet något om fullblodshingstarna? Visste bara att Roven skulle vara med.
U

Och de jag kommer att titta lite närmare på är:

Cash 2004 e.Cassini I u.Undra II ue.Calvados II

Elfado 2004 e.Kostolany u.Eris VI ue.Roncalli xx

Zurich 2004 e.Heartbreaker u.Rolide ue.Voltaire

Carlano 2002 e.Carry u.Calida ue.Carano

Schwarz Gold 2002 e.Stakkato u.Justin ue.Julio Mariner xx

Och de som jag är mest intresserade av till mitt sto är:

Alligator Fontaine (SF) 1988 e.Gayss. Fleury Noren (SF) u.Nighty Fontaine (SF) ue.Dark Tiger xx

Cassino III 1998 e.Cassini I u.Blue Velvet B eu.Landgraf I

Colorado S (ex Cyrano S) 2001 e.Carano u.Caletta ue.Caletto I

Vilken det nog lutar åt mest är
Jaguar Mail (SF) 1997 e.Hand in Glove xx u.Elvira Mail (SF) ue.Laudanum xx

Jag skall definitivt kolla in dessa också:d :

Niveau (Emmerton-VOLTAIRE)
Playtime (Prestige VDL-Saluut) spännande med saluutblod till Sverige
SchWarz Gold (stakkato-Julio Marinerxx) Intressant blodsblandning och kul att äntligen få se stakkatoavkomma!!

Får jag fråga som novis: Brukar det vara så här många hingstar på Bruksprovet?

Jag tror att det är många anmälda i år. Men räkna med att en del faller bort innan det börjar, och sen faller dom som tio små negepojkar under provets gång...

Förra året var det 91 anmälda i tid + 2 efteranmälda, sedan kom inte alla till start, men ja det är nog ett normalt antal anmälningar.

Jag är lite besviken på att Caruso e. Emmerton-Calypso II inte kommer, någon som vet varför han inte är anmäld? Han hoppade ju bäst på "sin" rådgivande bedömning vad jag förstod.

KL

K3 Noir måste vara ytterligare en renrasig trakehner. Intressant! :)
Annars tycker jag att Don Primero - Fraulain - Romandour II verkar vara en bra korsning. Ska bli spännande att se vad den kan göra, liksom Daytona. Det vore bra om vi fick en bra hingst efter Don Primero. Håller en tumme på Impuls, Efaldo och Fürst Heinrich-hingstarna också. Gillar Kroms stamtavla.

Intressant att notera att det inte är något Sandro Hit blod alls representerat.

KL

K3 Noir måste vara ytterligare en renrasig trakehner. Intressant! :)
Annars tycker jag att Don Primero - Fraulain - Romandour II verkar vara en bra korsning. Ska bli spännande att se vad den kan göra, liksom Daytona. Det vore bra om vi fick en bra hingst efter Don Primero. Håller en tumme på Impuls, Efaldo och Fürst Heinrich-hingstarna också. Gillar Kroms stamtavla.

Intressant att notera att det inte är något Sandro Hit blod alls representerat.

På Sterling har du sandro hit blod

Sterling e.Stedinger (e.Sandro Hit)

Liknande trådar

Avel Årets bruksprov hålls på Strömsholm 17 - 22 mars Anmälningarna till årets bruksprov har öppnats och flera hingstar är redan anmälda. A...
Svar
1
· Visningar
596
Senast: Görel
·
Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 513
Senast: Freazer
·
Avel Nu har anmälningarna till årets bruksprov öppnats! Det kommer att hållas på Strömsholm 18-24 mars. Det är redan ett gäng som anmälts... 5 6 7
Svar
125
· Visningar
14 407
Senast: Freazer
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Hingsten Unique Ice T blev premierad vid årets Bruksprov. Men nu är hästen såld och ska lämna Sverige. Han ska inte verka i avel och...
Svar
0
· Visningar
239
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka