bruks/utställning (schäfer) ?

V

Vofflar

en fråga då jag inte är så duktig på detta. En hund som har föräldrar med titlarna SchHI+SE Uch samt SchHII (mamman resp pappan), Är detta en schäfer med bruks- eller utställningslinjer? ScHH 1-3 är väl bruks om jag fattat det rätt? Men SE Uch är väl utställningschampion eller något liknande?

Sv: bruks/utställning (schäfer) ?

Vad hunden har för titlar har inte så mycket att göra med vilka linjer den kommer ifrån :). Då får man kolla i stamtavlan. "SchH" är en tysk titel (tror jag, inte helt säker) inom IPO, man lägger även till i vilken klass (1-3). SE Uch är Svensk Utställningschampion.

Sv: bruks/utställning (schäfer) ?

Som ovanstånde redan förklarat så har inte titlarna med linjerna att göra, de facto kan ganska många utställningshundar ha SchH=schutzhund titel, är hunden dessutom SEUCH kan man dock vara rätt säker på att den är exteriörlinjerad...Känner inte till någon bruksschäfer som har ett utställningschampionat i dagsläget ;)

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Jag och min sambo har en hund (Terrier Brasileiro tik på ca 2 år) som sedan hon var ca 3 månader uppvisat symptom på allergi...
2
Svar
23
· Visningar
2 728
Senast: Sandora
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 497
Senast: Blyger
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
27 084
Senast: lizzie
·
Samhälle Långt inlägg 🙈 Jag miljötränade ena hunden idag, först tog vi en promenad och sedan som vi brukar så tränar jag utanför en butik medan...
2
Svar
29
· Visningar
3 931
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka