Bröstop, efteråt

Sv: Bröstop, efteråt

Vill inte göra på den där. Vill göra på kliniken jag valt eftersom den har grymt rykte och verkar vara jättebra. Den kliniken jag valt är dyrare men betalar hellre lite mer och får ett bra resultat.
 
Sv: Bröstop, efteråt

Ja.
Rätten till sjuklön och sjukpenning bör begränsas till enbart det nödvändiga.

Nu är det kanske lite OT, men jag kan tänka mig att gränsdragningen är svår och därför har man inte lagt ner någon energi på det. Tex en bröstförstoring kan ju även vara av psykiska anledningar, vem bestämmer vad som är nödvändigt eller inte.
 
Sv: Bröstop, efteråt

Ta minst två veckor om du har möjlighet! En vecka är för lite. Klokt att stanna några dagar extra, men tänk på att dag 2 och 3 ofta är värre än dag 1 efter op och du kommer ha mer ont om du ska ta dig hem då. Kan vara skönt att bli hämtad, du kommer känna dig som om du blivit överkörd av en lastbil. Gå långt kan vara jobbigt första dagarna, lägger man under muskeln kan man ha ett stort tryck över bröstet efteråt, känns som om det är svårt att få luft. Du får inte lyfta något vilket innebär minimalt med packning.

Jag kunde knappt öppna och stänga taxidörren själv när jag skulle hem dagen efter... Hade dock tur och klarade mig utan större smärtor sedan, kunde sluta med smärtlindring redan efter någon dag. Köra bil kändes dock ok först efter två veckor. Inte för att det gjorde direkt ont, det stretar mer emot och man är ju rädd för att förstöra något om man tar i då (vilket man ju inte heller ska göra).
 
Sv: Bröstop, efteråt

Nu är det kanske lite OT, men jag kan tänka mig att gränsdragningen är svår och därför har man inte lagt ner någon energi på det. Tex en bröstförstoring kan ju även vara av psykiska anledningar, vem bestämmer vad som är nödvändigt eller inte.


Operationer finansierade av staten känns som en rimlig gränsdragning. Då har en läkare bestämt att ingreppet är behövligt. Beslutet ska inte ligga hos varje privatperson som anser sig vara i behov av en skönhetsoperation.

De smärtsamma operationerna som kräver sjukskrivning blir dessutom allt vanligare. Det handlar om implantat lite överallt, näsa, öron, fettreducering, kemisk/laser-peeling, lyft etc

Att arbetsgivare fram till 14e dagen och stat efter 15e dagen ska finansiera sjuklön och sjukpenning för skönhetsoperationer är provocerande.
 
Sv: Bröstop, efteråt

Blir hämtad efteråt så det löste sig :) om lite drygt 3 veckor ska jag opereras. Ska bli kul om man nu kan säga så om en operation haha :D
 
Sv: Bröstop, efteråt

Undra hur härligt jag kommer må efteråt ;) har hört allt från "det känns som lite träningsvärk" till "trodde jag skulle dö" haha.
 
Sv: Bröstop, efteråt

Hahahaha!

Några av mina vänner har opererat sig och det är samma där, en fick lyftas ur sängen och fick i princip bäras runt i lägenheten i två veckor O_o för att hon hade så fruktansvärt ont och en (hoppas på detta :D:p) var ute och promenerade försiktigt redan dagen efter och hade INGA PROBLEM ALLS mer än att hon inte fick bära tungt de första veckorna! :)
 
Sv: Bröstop, efteråt

Jag ska lägga framför muskeln och det ska ju inte vara sååå hemskt. Hoppashoppas att jag iaf kan röra mig på egen hand dagen efter ;) att det sen lär va i slow-mo gör inget. Ska bunkra kylskåpet så att jag inte behöver gå utanför lägenheten på minst en vecka haha.
 
Sv: Bröstop, efteråt

Operationer finansierade av staten känns som en rimlig gränsdragning. Då har en läkare bestämt att ingreppet är behövligt. Beslutet ska inte ligga hos varje privatperson som anser sig vara i behov av en skönhetsoperation.

De smärtsamma operationerna som kräver sjukskrivning blir dessutom allt vanligare. Det handlar om implantat lite överallt, näsa, öron, fettreducering, kemisk/laser-peeling, lyft etc

Att arbetsgivare fram till 14e dagen och stat efter 15e dagen ska finansiera sjuklön och sjukpenning för skönhetsoperationer är provocerande.

Fast just för saker som orsakar psykiskt lidande hos någon är det väldigt svårt att få beviljat att den allmänna sjukvården betalar.

Så nej det skall vara lika för alla. En operation är en operation.

Risken är dessutom stor att man börjar närma sig tex att rökare skall betala sin egen sjukvård då de orsakat sina egna skador. Eller skall dom dessutom ha rätt att sjukskriva sig för egenorsakade skador. Eller de som skadar sig när de hobbyrider. Skall de få vara sjukskrivna? De blev ju inte tvingade att rida direkt, skall de verkligen få sjukskriva sig?

Det är ju trots allt ganska få fall det gäller i det stora hela. Det är nog inte helt ovanligt heller att de som opererar sig pga kosmetiska själ finansierar sin egen sjukskrivning. Tex har två av mina kompisar opererat sig och båda har bekostat sin egen sjukskrivning.
 
Sv: Bröstop, efteråt

Nä jag ska också lägga framför och det skall vara det mildaste! :)
(Ja det är väl inte ett ord som passar in för alla tre är ju ordentliga ingrepp, men ja ;))
 
Sv: Bröstop, efteråt

Jag ska lägga framför muskeln och det ska ju inte vara sååå hemskt. Hoppashoppas att jag iaf kan röra mig på egen hand dagen efter ;) att det sen lär va i slow-mo gör inget. Ska bunkra kylskåpet så att jag inte behöver gå utanför lägenheten på minst en vecka haha.

Jag har en bekant som förstora sina bröst och det gick jättebra efteråt (också bakom bröstmuskeln). Nu tog ju hon inte den allra största storleken utan bara "smakfullt" större än sin orginalbröststorlek. Det kanske också spelar in hur man mår efteråt dvs större storlek större smärta efteråt.

Nu blir jag lite förvirrad, skrev du inte att du skulle lägga bakom i ditt första inlägg? Är det jag som helt har snurrat till det nu? (Inget ovanligt dock :o:D)
 
Senast ändrad:
Sv: Bröstop, efteråt

Jag tänkte göra bakom först men valde framför eftersom jag har väldigt vältränade bröstmuskler ocy vill kunna fortsätta träna lika hårt sen. Men jag ska inte heller göra enorma så det borde bli bra ;)
 
Sv: Bröstop, efteråt

Jag tänkte göra bakom först men valde framför eftersom jag har väldigt vältränade bröstmuskler ocy vill kunna fortsätta träna lika hårt sen. Men jag ska inte heller göra enorma så det borde bli bra ;)

Ahh! Tack! Tänkte att nu har mitt minne rasat ihop helt.......:D
 
Sv: Bröstop, efteråt

Haha ah var heeeelt inne på bakom först. Meeeen efter att ha snackat med kirurgen och han visade bilder på hur kvinnor med mkt bröstmuskler som lägger bakom kan få resultat så ändrade jag mig väldigt snabbt. Dessutom är det ju liiite kortare läketid på att lägga framför :) enda negativa jag kan tänka mig med att operera brösten är att de tydligen kan bli lite kalla men det kan jag leva med.
 
Sv: Bröstop, efteråt

Nu är det kanske lite OT, men jag kan tänka mig att gränsdragningen är svår och därför har man inte lagt ner någon energi på det. Tex en bröstförstoring kan ju även vara av psykiska anledningar, vem bestämmer vad som är nödvändigt eller inte.

Precis vad jag också tänkte :up:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 046
Senast: Sassy
·
Relationer Jag har en kompis som under några månader, 4-5 kanske, träffat en man och varit någorlunda seriös med honom. De bor i ett annat land och...
2
Svar
35
· Visningar
4 933
Senast: Inglorion
·
Hästvård Osäker på var den här tråden egentligen ska vara.. Provar här eftersom det gäller sedering och i grunden igångsättning efter...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 541
Senast: Liten
·
Hästvård Min lilla tjej som alltid varit "frisk" har all världens trubbel med sin kropp :( Känner på mig att det här kommer bli långt. För just...
Svar
18
· Visningar
3 444
Senast: Nethril
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp