Bröllopsklänningsfråga

alazzi

Trådstartare
Nej! Jag ska inre gifta mig! Jag har inte ens lyckats hitta en kk. Men jag tittar på ett bröllopsprogram på tv. Eller snarare ett program där den blivande bruden provar brudklänningar.
Hur GÖR man med ett långt släp när man ska äta och dansa?
Ingen har haft något långt släp på de bröllop som jag har varit på så därför uppstod frågan.

En del har (åtminstone i amerikanska bröllopsprogram :cool:) en klänning för vigseln, oftast med släp och hela konkarongen, för att sen byta till en annan klänning till själva festen.

De flesta bröllop jag varit på där bruden har haft en stor brudklänning har den bytts ut mot någonting mer smidigt till festen.

• Gilla
Reactions: Sel
Helt ärligt så brukar hellånga brudklänningar vara rätt svarta undertill även utan släp, åtminstone om bruden har haft någorlunda roligt. På senaste bröllopet gick brudparet helt sonika och duschade av släpet mellan vigsel/fotografering och middagen :p

Liknande trådar

• Låst
Samhälle Jag har funderat en hel del på svenskars relation till religion och speciellt kristendom. Jag vill först säga att jag inte lägga några...
68 69 70
Svar
1 380
· Visningar
45 869
Senast: Mineur
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 638
Relationer Disclaimer: Om man inte vill läsa om mitt sexliv kan man klicka bort tråden redan nu. Är det någon som har lyckats återuppväcka ett...
2 3
Svar
41
· Visningar
5 959
Senast: Sootie
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 832
Senast: Imna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka