Efter stresskrasch och allmän hormonell obalans så hamnade jag i en död sexlust. Rent teoretiskt ville jag ha sex men kroppen var ett stycke dött kött, reagerade inte alls. Det var fruktansvärt. Jag skämdes över det och hade ingen aning om ifall det fanns nån hjälp att få nånstans. Dåvarande partner ville fortfarande ha sex och jag saknade sexet och ville att lusten skulle komma igång igen och hade läst nånstans att man ska planera in sex och "bara göra det ändå" för att försöka få det att vakna upp igen. Vilket resulterade i att jag ovanpå noll sexlust även fick vestibulitsymptom (all beröring av mitt underliv dvs även torka mig på toa kändes som att nån körde upp brinnande knivar där nere) eftersom vi gnuggade på utan att jag var våt - PLUS urinvägsinfektioner efter varje försök till sex. Smärtan gjorde att jag tillslut inte klarade av att ha sex överhuvudtaget och dessutom gick inte bara kroppen utan även psyket i baklås. Så fort nånting kom i närheten av mitt underliv eller anspelade på sex fick jag panik och blev nästan rabiat.
Jag visste inte vad jag skulle göra åt det eller vad man skulle söka hjälp nånstans och åren gick, och det var mer än förhållandet klarade av så det tog slut.
Efter att ha jobbat med att motverka stress och ta bort självkritik och lägga om hela mitt liv för att försöka bli frisk från stressymptomen och den hormonella obalansen så kurerade sig min kropp tillslut, och jag höll på att börja gråta av lycka när jag kände en liten antydan till att lusten började vakna igen. Nu är jag ensamstående och har lust tillsammans med mig själv, och är verkligen galet tacksam över att det funkar igen!! Om det nånsin kommer att fungera tillsammans med nån annan människa igen har jag dock ingen aning om.
Jag visste inte vad jag skulle göra åt det eller vad man skulle söka hjälp nånstans och åren gick, och det var mer än förhållandet klarade av så det tog slut.
Efter att ha jobbat med att motverka stress och ta bort självkritik och lägga om hela mitt liv för att försöka bli frisk från stressymptomen och den hormonella obalansen så kurerade sig min kropp tillslut, och jag höll på att börja gråta av lycka när jag kände en liten antydan till att lusten började vakna igen. Nu är jag ensamstående och har lust tillsammans med mig själv, och är verkligen galet tacksam över att det funkar igen!! Om det nånsin kommer att fungera tillsammans med nån annan människa igen har jag dock ingen aning om.