Broddsöm, sådana utan skor.

ptr

Trådstartare
var en sån tråd uppe för nåt år sen eller så, men hittar inte igen den då jag inte kommer ihåg vad de hette.

Nåväl, tiden har gått och vad blev det för erfarenhet av dem?

Funderar då jag har boots på när vi ska ut, men det är bambi på hal is i hagen och snö på det. Vill gärna undvika skor om det går.

Ptr

Sv: Broddsöm, sådana utan skor.

Nä dessa skulle, om jag minns rätt vara som en söm med krage på som skulle stöda mot hoven. De var rätt små, men jag har ingen ide, inte en susning, om var jag läste om dem. Enda ledtråden som jag har i huvudet var att det var nån koppling till nåt danskt, men det är bara ett minnesfragment.

Ptr

Nu liknar det nåt, nån som har någon erfarenhet?

Ptr

Ide´n var liknande men med en dubb på. Inte så värst stor men ändå.

Ptr

Liknande trådar

Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 280
Senast: skiesabove
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
1 002
Senast: Sirap
·
Samhälle Såg att @Görel tipsat om denna på annat håll men den är för intressant att inte få en egen tråd. Intressant i betydelsen hur ett - vad...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 535
Senast: Sirap
·
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
34 35 36
Svar
719
· Visningar
52 907

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka