Brodda Cavallo boots?

Best grip. De ger bra grepp men är väldigt små, tänk dig joggingskor med piggar. 10 broddar per sko hade jag till min d-ponny, större/mindre häst kan behöva annat antal.

Best grip. De ger bra grepp men är väldigt små, tänk dig joggingskor med piggar. 10 broddar per sko hade jag till min d-ponny, större/mindre häst kan behöva annat antal.
Tack. Det verkar finns olika varianter, men jag undrar hur de håller för häst?

Jag broddade mina förra vintern och min häst gick utan problem på isgata, till och i hagen. Red inte med dom så det kan jag inte uttala mig om
Hästen är 175+

OK. Nej det är tvåringen som bara ska kunna ta sig till hagen. vilken höjd på dubben har du?

Easyboot och Cavallo har speciella broddar man kan köpa för deras boots. Broddarna till Cavallo vet jag inte hur de är. De till Easyboot tycker jag är bra (rider med de) och ungefär lika höga som vanliga broddar.

OK. Nej det är tvåringen som bara ska kunna ta sig till hagen. vilken höjd på dubben har du?
vet inte, köpte dom på H**ks och där fanns bara en sort, men det var bara små piggar, satte kanske 5 st i varje sko och det räckte. Ett helsike att få in första brodden innan man fick in knycken

Jag gillar cavallos broddar. Skruvade i 6st i varje boot och sen hade han bra grepp. Enkelt att göra! Broddade mina egna skor med 2 brodd i klacken, blev sjukt bra.
Jag gillade aldrig easyboots broddar, tyckte de var för små och slets för snabbt. Broddade en del boots med vanliga broddar, köpte inslagsmuttrar, brickor och sen vanliga brodd. Samma koncept som easyboots men med normalstora brodd :)

Liknande trådar

Utrustning Har haft tur och inte behövt boots i hagen på någon häst tidigare. Men min valack envisas med att trampa sig själv på framsidan av...
2
Svar
29
· Visningar
774
Senast: MiniLi
·
Utrustning Hej! Närmar mig nu min första vinter med transport och funderar på det här med broddar. Jag har ett Fautras och jag misstänker att den...
Svar
4
· Visningar
334
Senast: Anna-Bella
·
Utrustning Tjo, preppar stallet för att hovis kommer imorgon, dags för skor för grabbarna och med tanke på vädret så lär det väl bli brodd oxå. I...
Svar
9
· Visningar
828
Senast: Shixle
·
Träning Hej! Ni som bor i norrland. Hur gör ni med broddar? Vi har jätte ojämt väder ute just nu. Men har varit uppehåll på halkan på ca 1,5...
Svar
4
· Visningar
277
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V