Brittisk korthår bilder!!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Brittisk korthår bilder!!!

Tänkte just på din blåbärsglass med grädde ;) , är hon verkligen van? Eller är hon en felreggad hq? Trodde inte dom fick ha fläck i ansiktet och på sidorna, bara nån enstaka på ryggen förutom huvudet/svansen.

Jag tror hon är felreggad. ;)
De får ha tre färgade små fält på kroppen, även ben och sida men Cleopatra har en fläck för mycket, och dessutom är fläcken på bakbenet för stor. Men jag ids inte regga om henne. Får hon en solid avkomma så vet jag ju att hon är 02, så det återstår att se. :D

I vilket fall så är hon underbart söt!!

Men du, jag lägger in en beställning på en chokladsköldpaddvan DRX om sisådär 7-8 år då? Då har du lite tid på dig att fixa en :idea:

Jag vet inte om jag sagt det förut, men ett tips är att kontakta Suncats brittuppfödning. Ulrika har fött upp vitfläcksbritter länge och kan kanske veta vem kissen är, eller tipsa om andra. Om ni vill ha reda på det alltså.

Nej du har inte nämnt det men nu har jag mailat dem och skickat lite bilder och frågat. Även om hon inte är våran längre så är det intressant att veta!

Guuud vad sööööt!!!!!!!!!!

Den här har jag visat flera gånger, men här är min S*Iliadens Artemis (Mis)

DSC_0033.jpg

Så söti:) så fin färg:) nästan flyter ihop med ögonen:)

Tänkte höra om det är nån som har en choklad britt, såg en bild på en liten choklad honkattunge, som var det sötaste jag sett. Skulle verkligen vilja ha en choklad , men dom planerna får vänta:)

Oj vilka ögon! :D
:love: Likadan täckning som en av våra honor:D
Är det hona/hane? Måste ju ha vunnit något, eller?

Jaa visst är hon läcker! :love: Älskar dom ögonen!

Som någon redan svarat så är det en hona :)
Hon heter Magic's Nicole Kidman!

Hon är utställd en eller två gånger och hon har fått rosetter men jag som mest är "hemma" på hundutställning har tyvärr noll koll på vad hon fick för rosetter/pris..
Och jag är inte hemma just nu så jag kan inte kika vad som står på rosetten heller.. Men jag kan återkomma :D

Vilka otroligt bra bilder du tagit på katterna!
Den långhåriga kissen såg dock något rund ut; var hon dräktig? :)

Oh tack tack! :bow:

Nja den långhåriga är kastrerad så dräktig är hon inte ;)
Hon är inte direkt rund om magen heller, däremot så har hon hur mycket päls som helst :love:

Min Abbie är genetisk choklad med blekanlag. Lila kallas det då. Men ingen riktig choklad har jag.

Här är en bild på min Bella. (Onsängens Lady Cybil)

bella_lit.jpg

Här är våran britt. Åskabu´s Topflite (Stickan till vardags). 5 år ung i år.
0802Hjlpreda2.jpg

Jag har bara sett Stickan och hans bror som är helsvarta, men jag tror inte det är så ovanligt (kan inte så mycket om färgerna inom rasen - kommentarer önskas från någon som kan).

Vi önskade oss så hett en blå eller en röd hane, men det fanns inga såna ungar i mellansverige som inte var tingade när vi gick i britt-köpar-tankar. Stickan är supercool och hyfsat sällskaplig för att vara britt så vi är jätteglada åt honom, han kan t o m nedlåta sig att ligga i knät ibland om han har en bra dag ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
571
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Jag har en katt med extremt problematisk päls. Hon är korthårig, men med sjuka mängder ulligt underhår och hon fäller minst 8 av 12...
Svar
16
· Visningar
1 154
Senast: Hoarfrost
·
Katthälsa Vår 17-åriga bondkatt har det senaste året börjat jama på ett väldigt ovanligt sätt. Hon utger ett mörkare och högre ljud än sina...
Svar
8
· Visningar
779
Övr. Katt Vi funderar lite löst på om vi vill skaffa katt igen. Vi har haft två huskatter från katthem innan. Gjorde en del misstag som...
2
Svar
36
· Visningar
3 387
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar