Brit's valpfoder?

Sv: Brit's valpfoder?

Tvärtom, min har blivit riktigt fint musklad med brit care activity ( högre fett- och proteininnehåll).

TS, du bör ge din hund valpfoder tills den är minst 1 år, särskilt eftersom det är en större hund. Däremot kan du ge din vuxna hund valpfodret också om du vill ge båda hundarna samma mat.

Det jag misstänkte :)

Tyvärr vågar jag inte byta foder på henne. Hon har haft stora problem med fukteksem (vi misstänkte att det var det iaf) och kliat sig en hel del, samt problem med svamp under tassarna, med tillhörande gnagande på dem.
Och det är faktiskt först nu efter vi bytt till detta fodret som hon varken gnager eller kliar sig lika mycket som innan. Eksemen verkar vara under kontroll nu med, så hon ska nog helst fortsätta äta sin sort.

Men ska iväg och köpa en säck till lillen nu, så får vi se hur bra valpfodret funkar på honom :)

Är det bara mina hundar som inte funkat på Brit Care?

Jag har provat både Large breed och madium breed (mindre bitar) och det som hände var att mina hundar började tappa vikt och muskler och en av dem blev riktigt benig innan jag bytte. Min gammeltik som t o m varit lite plufsig till och från blev riktigt smal. Jag ökade och ökade på fodret och gav mer än det dubbla rekommenderade men det hjälpte inte.

Avföringen var bra och hundarna gillade fodret men som sagt, det funkar ju inte om fodret gör att de faller ur så där.

Poppy funkar inte heller på fodret, visserligen är avföringen fin men hon bajsar på tok för mycket! Hon som aldrig fisit tidigare, nu får jag sitta med gasmask inne. Dessutom är hon konstant hungrig, bajsätandet ute har ökat kopiöst. Har gett det 2mån men har nu bytt foder.

Jag har gett brit care premium lax och potatis till min hund i ett år nu ungefär och han mår jättebra på det! Lagom fett, mycket protein ger bra med muskler och jättefin päls (på honom iaf). Nu ska jag snart gå över till Carni Love eftersom att han äter mycket bättre av det samt att det har högre köttinnehåll (60%).

På brit premium som jag ger, så rekomenderas att man ger valp till 8 veckor, sen junior från 8 veckor till 1 år.
Även RC har ju så på sitt foder..

Du som nu skulle köpa i dag. Var det skillnad på Brit care? Att man ger det valpfodret längre? Bara nyfiken..

Jag tror man kan ge Puppy All Breed upp till 12 månader, men det blev att vi köpte en säck Junior för stora raser istället. Det är dock också upp till 12 månader..

Carnilove innehåller vindruvor som är giftigt för hund så jag tycker att du ska vara kvar på brit lax och potatis istället om hunden fungerar så bra på det.

Jo jag såg det, problemet är att han fungerar ännu bättre på Carni Love (har testat tidigare). Ska ringa veterinär och rådfråga.

Skillnaden på premium och care är att sistnämnda inte innehåller vete och majs som premium gör. Du får mer för pengarna om du köper care just pga "onödig utfyllnad" i premium.

Carnilove kan jag inte rekommendera eftersom det innehåller vindruvor (kan orsaka njursvikt även i liten mängd). Det hade varit ett väldigt bra torrfoder annars pga att det inte innehåller spannmål...

Nu är min tjej nästan 1 år och har redan gått över på vuxenfoder, hon för brit care activity och det fungerar fint. Jag tycker att valpfodret är bra också!

Gammal tråd jag vet!

Men, jag har gett Santo brit care puppy nu länge och är nöjd förutom att jag behöver ge extra mush vaisto då han behövde mer fett i maten. Nu är han 1 och jag tänkte gå över till activity, MEN vi har en valp hemma nu, och enligt innehållsförteckningen är fodrena nästan identiska? Kan valpen med äta activity??

Jag har aldrig gett valp eller junior foder. Jag ger mina hundar (men det ar stora raser som inte ska vaxa for fort) vuxen foder med vissa tillskott.

Liknande trådar

Hundhälsa Har läst runt lite och det verkar som det vanligaste är att man byter från valpfoder till vuxenfoder kring året, eller "när hunden vuxit...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
6 910
Senast: Dentaku
·
Hundhälsa Lååångt! Fy vilken dag.. Har haft veterinärmaraton idag. Började dagen kl 09 på Ultuna, för att kolla upp Viktors kli igen...
2
Svar
35
· Visningar
6 446
Senast: Och_Aye
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V