Brisbane 1081

Sv: Brisbane 1081

Fast erbjöds han öht efter sitt godkännande? Har för mig att de skar ganska omedelbart efter bruks eftersom han helt enkelt var heltokig. Det var väl dessutom i samma veva som han hamnade hos MJ, för det var JB som visade på bruks men han ville inte ha kvar honom just pga monsterbeteendet. Brisbane är ju fortfarande mycket speciell och svår trots att han nu är betydligt äldre och varit valack länge.

Jag har för mig att det var MJ som visade på bruks, men jag är inte helt säker. Kanske var i nått unghästchampionat..

Jag har stått i grannstallet och tänker inte snacka skit om honom här. Jag vet att han inte skars omedelbart efter bruks.

knapplån
Mattias har utbildat honom från grunden.
Han skars p g a det låga intresset från stoägarna.
Tre fantastiska gångarter och härlig energi som räcker i evighet men en tung typ och en stam som är för svensk för att gillas av många.
Hoppas Mattias får behålla honom länge länge...vill se dom på nästa EM och VM.

Senast ändrad:

Det är förstås inte alls omöjligt att jag minns helt fel, men jag har verkligen fått för mig att det var JB som visade honom på bruks. Tycker jag har hört honom säga det vid tillfälle också att han inte tyckte hästen passade honom utan valde då att den skulle placeras hos MJ ist? MJ är jag däremot helt säker på att han sagt att Brisbane skars pga humöret.

Jag hoppas också verkligen att MJ får behålla hästen! Tycker att dom passar helt perfekt tillsammans och de är ett härligt ekipage:).

Görel: Är det verkligen att snacka skit att säga att hästen var ett monster? Han var/är en svår individ och det är väl inget att hymla om?

Jag har för mig att det var MJ som visade på bruks, men jag är inte helt säker. Kanske var i nått unghästchampionat..

MJ är mig veterligen den enda som tävlat honom i Sverige. Är bara just bruks jag har fått för mig att det var JB som visade:). Men jag kan självklart minnas galet.

Med mitt svar menade jag att jag sett hingsten live in action och att du därför inte behöver beskriva hans temperament för mig, men att jag inte tänker skriva här vad jag har sett.

Nej, Mattias har utbildat Brisbane från början. Sluta fantisera!
Vid det bruksprovet red han också Don Dorn och ett par hopphingstar.
F ö är det väl inte Brink som bestämmer var hingstarna ska vara, det gör väl ägarna.

jag vet inte vem som red honom på bruksprovet. Men jag vet att JB inte såg kvaliten i hästen o det var därför den såldes. Ang resten av historien har ingen av er här riktigt rätt. Eftersom jag känner förra ägaren så tänker jag göra som Görel, o hålla käften om resten :)

Tur att det finns fler än Brink här i världen då.
Att det fanns kvalitér i hingsten kunde en blind se vid bruksproven.
18 miljoner är rätt mycket för en häst utan kvalité måste jag säga.
Tror att de flesta som sitter på en talangfull häst, rätt utbildad (och högt) kommer i det läget att man vill sälja.

Senast ändrad:

Jag har bestämt för mig att det var Jan Brink som red honom på bruksprovet, och jag minns det av den banala anledningen att han hade hjälm på sig och det såg så ovanligt ut.

Jan Brink red Brisbane på fyra-års championatet 2005, där dom var tvåa (efter min häst ;)). Så det är nog därifrån ni minns JB på honom.

Med mitt svar menade jag att jag sett hingsten live in action och att du därför inte behöver beskriva hans temperament för mig, men att jag inte tänker skriva här vad jag har sett.

Med andra ord, du tycker att om du beskriver vad du sett, så snackar du skit?

Varför avfärdar du det du själv sett som skitsnack? :confused:

Fast jag kan tycka att det är lite skrattretande när man skriver att man vet saker om hingsten /valacken men det tänker jag inte skriva här på Buke ....Då undrar jag varför man helt enkelt inte är tyst....

Liknande trådar

Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 368
Senast: Freazer
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 034
Senast: Piaff
·
Avel Då det finns så mycket erfarenhet här om hingstar kollar jag om ni har tips på hingst med dessa kriterier. Fux Bra exteriör Bra psyke...
2
Svar
25
· Visningar
1 400
Senast: Nikan
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 450
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar