fejko

Trådstartare
Jag tror att en brevduva har flyttat in hos mig. Den verkar van vid människor och jag har utfodrat den med hästmüsli dock har jag inte kommit så nära att jag lyckats fånga den. Den har ringar på benen. Den verkar vara skadad för den kan inte flyga ordentligt och de längsta vingpennorna saknas. Vi har en stallkatt och jag har varit rädd att katten ska ta den men den verkar klokt nog hålla sig på ladugårdstaket.

Hur lång tid kan det ta innan vingpennorna växer ut igen? Jag antar att den flyger hem då?

Vi hade en fågel liknande den du beskriver i vårt hyreshusområde en period förra året. Även där verkade stjärtfjädrarna skadade och spretade. I det fallet uppmärksammades detta i tidningen och ägaren till duvan hittades. Men vad jag förstod då så var det meningen att den inte skulle kunna flyga... Tror den var vingklippt på något sätt. Den brukade visst rymma ibland, enligt ägaren O_o

I mitt stall hittades en brevduva en dag. Den var lite småaggressiv men med hjälp av en stor handduk fångades den in och på benen fanns en ring med ett telefonnummer. Vi ringde ägaren som kom och hämtade den :)

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 127
Senast: Juli0a
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 168
Senast: Ridinglady
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 265
Senast: Snurrfian
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 193

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka