Breda nosgrimmor!

Sv: Breda nosgrimmor!

Gu va snyggt :love: Är de u-formade, får man tävla med dem och hur mkt kostar de? :d

*kl*

Lägger in en bild på min sötnos i sin nya nosgrimma som jag köpte på tradera, 4 cm :D
bild028_1207850750.jpg

Suddig bild, nosgrimman/snokremmen är inte riktigt spända och sitter snett. Men visst är han söööt?? :love:

jättesöt! vilken lugg! :D

dom finns raka och svängda, man får tävla med dom. kostar 1000-1200 här men finns lite billigare utomlands.

Haha, den är faktiskt uppkammad på dne bilden, men den är väldigt fluffig normalt också :D
Oj, det var dyrt.. Men de var sjukt snygga :love: Lycka till med sparandet!

Jag har lovat mig själv ett sånt när jag vunnit min första tävling:D Fast det kan ju dröja:cool:

Nyaste tränset - Stübben med 4,5 cm nosgrimma.

IMG_1705.jpg

MaRomer skrev:

Vimsan skrev:
Det där tränset var RIKTIGT snyggt :love:

TACK så mycket bägge två! :)

Jag är själv väldigt nöjd med det, men det är självklart alltid roligare när även andra tycker det är fint (löjligt kanske, men så funkar ju vi människor :o)! Jag kan tänka mig att tränset blir ÄNNU maffigare på en häst med "normalstort" huvud. Han har väldigt stort och långt huvud så nosgrimman ser kanske inte riktigt så bred ut som den faktiskt är, den är rätt maffig IRL tyckar iaf jag.

Här är mitt förra träns, Jacson.

dressyrtrans6.jpg

Äger ett exakt likadant :bump:
Ska bara se om jag ska våga ta bort öglan till snokremmen en vacker dag...

Vet ej bredd på nosgrimma, och jag kan inte uppskatta, så jag ska inte våga mig på någon gissning heller.
På hästen:
20509407.jpg

Senast ändrad av en moderator:

Prince i sitt kandar, en bättre bild (minns inte om jag lagt ut bild redan). 4,5 cm nosgrimma.

huvudbild4.jpg

*kl*

Enda hyfsade bilden jag har på nosgrimman. En ca 4cm bred billig historia från Kings. Kostade typ 150:-. Men väntar på min OS med cremefärgad fodring-mums!
trav4_zoom.jpg

Jeg har denne fra Kieffer. Med pull-back spenne og ergonomisk nakkestykke. Veldig fin synes jeg.. Nesereimen er 4 cm bred.

Jag köpte ett helt nytt träns idag på Strömsholm! Köpte ett billigt rundsytt kandar som jag pimpade med ett OS-pannband och nosgrimma :) Det blev skapligt mycket billigare att göra så än att köpa ett helt OS-träns.. Det råkade dessutom vara nästan helt identiskt brunt så det syns inte ens! :D

Kommer dock bara använda det som träns nu, men så småningom så...

Lite taskiga bilder, tagna nu på kvällen med mobilen, inte helt tillpassat heller!

DSC00038.jpg

DSC00037.jpg

Tack tack! Har kikat länge på pannbanden och nu äntligen blev det ett! Tycker färgen på blinget passade så bra till hästen också :D

kl
detta är mitt fvvo brett med 2 spår i nosgriman
heri de rivel tror jag det stavas. älskar det

huvudikandar.jpg

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Det är inte en ridjacka jag letar efter, utan en tålig, RYMLIG, varm vinterjacka att dra på sig när jag ska ut runt huset och fixa (med...
Svar
17
· Visningar
1 013
Senast: bettysmatte
·
Utrustning Sitter å lurar på att införskaffa ett sidepull för att prova på grabbarna, men funderar på det här med designen på nosdelen Hur stor...
Svar
12
· Visningar
953
Senast: Shixle
·
Hästmänniskan Det börjar bli dags för mig att leta efter en ny häst och jag undrar om ni har något tips på en ny ras som skulle passa mig. Jag är...
Svar
19
· Visningar
962
Senast: ufot
·
Övr. Hund Spionen har både nosgrimma och halsband när vi är ute på promenad, sele och halsband när vi är i skogen kopplet kopplat i båda...
2 3
Svar
46
· Visningar
3 630
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar