Breda nosgrimmor!

Sv: Breda nosgrimmor!

Mitt Döbert-träns på 4,5cm
14aug017.jpg

Ursäkta att jag frågar men jag måste bara få veta stammen på din fina pålle. Jag har sett denna häst så många gånger och var bara tvungen att få veta stammen:o
Är så himla likt min Briar avkomma...

Tack så mkt! :D Frida är e.Tip Top u.Bordighera - Maraton - Galant :bump:. Stofamilj 36, är syster med Savoia (e.Master u.Bordighera. Mkt värdefullt avelssto, bla mamma till Synovia :banana: ) som gick bort för inte så länge sen :( (stod med i ridsport).
Frida är sj mor till min unghäst, Forsythia e.Don Primero, som fick 40p och gångartsdiplom på kvalitets :banana:

Så många fina träns <3

Är själv på jakt efter ett nytt med bred nosgrimma, men kan bara inte bestämma mej :P

Tack! :love:
Förstår det! Och många av de bredare är dyra.
Förutom Hansbos 4cm-nosgrimma, gillar den :bump:

Tack så mkt för infon!
Är det så att ni avlar fram bra gångartshästar??

Vi har avel i en mkt liten skala här hemma med inriktining dressyr :bump:. Har även en dotter till Forsythia, Fackellilja f.-06e.Topaasch, som är enormt lik Topaasch i modell och stoora gångarter!! Men med mormors(Fridas) underbart snälla ögon och temperament :love: Hon blev dock skadad som föl och är aldrig ridbar :cry:, så hon ska gå rakt in i avelsboxen sen (glad att vi inte behövde avliva ialf). Hoppas kunna få fram många fina avkommor från henne!

Ursäkta TS för OT! :bump:

Det är lugnt! =)

Tack för dina bidrag!

Kan man köpa någon av de nosgrimmorna lösa?

Ja, Döberts, OS och Hansbos går att köpa lösa :idea:!
Farmland vet jag inte om de kan köpas lösa eller bara komplett
GL tror jag inte man kan

OS-nosgrimman på Forsythia, men med OS-huvudlaget istället för Döbert som jag har på Frida :bump:
mars082.jpg

mars087.jpg

Du kan ju alltid hoppas på att göra ett fynd som jag - jag sprang på den här i begagnade avdelningen i en hästbutik. Trots att det är fel färg på den kunde jag inte låta bli när den var så himla billig... :angel: Ska färga med narvsvärta så den passar mina träns.

Dålig bild ja... Väntar otålig på att få sätta den på pålle! :bump:
nosgrimma.jpg

Kan ju iof visa gamla kärleken, som tyvärr inte finns i mitt liv längre (ja nosgrimman alltså).

Tror den är 4 cm. Hade den både på stora hästen och ponnyn. Av märket Capone.
m05.jpg

dressyr7.jpg

Lite dålig bild på mitt Döbert kandar... 4,5 cm nosgrimma.

kandar2.jpg

Och en gammal Knights nosgrimma som är 4 cm.

herrponnybus.jpg

Ja men märket på den har ett K och ett S så det bör väl inte vara Farmland.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Det är inte en ridjacka jag letar efter, utan en tålig, RYMLIG, varm vinterjacka att dra på sig när jag ska ut runt huset och fixa (med...
Svar
17
· Visningar
1 013
Senast: bettysmatte
·
Utrustning Sitter å lurar på att införskaffa ett sidepull för att prova på grabbarna, men funderar på det här med designen på nosdelen Hur stor...
Svar
12
· Visningar
953
Senast: Shixle
·
Hästmänniskan Det börjar bli dags för mig att leta efter en ny häst och jag undrar om ni har något tips på en ny ras som skulle passa mig. Jag är...
Svar
19
· Visningar
962
Senast: ufot
·
Övr. Hund Spionen har både nosgrimma och halsband när vi är ute på promenad, sele och halsband när vi är i skogen kopplet kopplat i båda...
2 3
Svar
46
· Visningar
3 630
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar