Breda nosgrimmor!

Sv: Breda nosgrimmor!

Mitt Döbertträns

18481110.jpg

är de de för typ 3 000 - 4 000? vill vill vill ha isånna fall, fast pengarna ska man ju bara hitta oxå XD

Har ngn en bild på ädel häst med bred nosgr alternativt tips på breda nosgr som passar även på nätta hästar?

Oerhört tacksam för svar :)

Jätteädel är hon ju inte (speciellt inte fästingkroppen :angel:) men min gamla ponny har welsh-huvud och de är ju ganska näpna. Jag hade en bred nosgrimma på henne och tyckte den passade bra. Fast det kanske var för mycket...?

Strl ponny på träns, nosgrimman 4-4,5 cm. Har inga närbilder dock.
dressyr6.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v231/eyz/Ridbilder/dressyr7.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v231/eyz/Ridbilder/arboga2.jpg

Kan ju iof visa gamla kärleken, som tyvärr inte finns i mitt liv längre (ja nosgrimman alltså).

Tror den är 4 cm. Hade den både på stora hästen och ponnyn. Av märket Capone.
m05.jpg

QUOTE]

Sålde du den händelsevis på tradera?
Jag fyndade denna på tradera för något år sedan, är min största favorit:love:

huvud.jpg

sen en nosgrimma från globus, remmarna har tyvärr tänjt sig lite men har annars varit mjukt från början.

080315044.jpg

Hehe nej, den åkte med ponnyn när hon såldes. Det är möjligt att nya ägarna sålt den, de är mer inne på pullargrimmor men nosgrimman var väldigt kort i "nackremmen" så det är litet stort huvud eller ponny som gäller till den. :)

**KL**
beställde en nosgrimma, och fick en annan, som var bredare och fetare, tror den är 4 cm, gissar, har inte mätt.
Kommer att plocka av öglan till snokremmen en vacker dag:
huvudkopiera.jpg

U

Senast ändrad:

Den där var ju jättesnygg!:love: Var köpte du den?

Otroligt söt häst dessutom!:love::love:

Det är en Hansbo-nosgrimma som jag beställde i vår ridsportsaffär. Fanns i standardsortimentet och kom hem på någon dag. Himla kul att prova beställa hem, det gör jag aldrig.. 189 kr tror jag den kostade.
Ja men hon är ju min skatt hästen, jag tycker givetvis att hon är hur fin som helst, och hon är verkligen min drömhäst. Dräktig och får vara lite lång i frisyren, men ska igång ordentligt efter fölning. Det är lite där nosgrimma etc kommer in, så att det inte känns oändlgt tills man kan börja rida ordentligt igen.. ;)
U

Bra fråga..kan man det? Alla säljer väl inte "reservdelar"?
Jag är lite inne på att låta en sadelmakare sy upp min drömnosgrimma, men jag har inte en susning om vad det skulle komma till att kosta, någon som vet? Sedan finns det sadelmakareskolan, kan man lämna in beställning, alternativt köpa därifrån? Tar gärna emot ett PM om det inte får skrivas i tråden
U

I princip alla som säljer Döbert-träns/kandar kan beställa hem lösa nosgrimmor. Det är bara att ringa och fråga!

Ryttare & Häst i Flyinge är det folk här på buke som beställt ifrån (vilket även jag ska göra när jag väl får råd).

ja, dom har bäst pris!

hmm man kanske skulle haft en med brun fodring också, då har man ju plötsligt två olika döbert träns... :d

Prezaisly! I min fantasi tänker jag också ha det! ;) Fast jag vill ha med sandfärgad fodring istället. Och ett hängande OS med brons/guldfärgade stenar till.

Är det stor skillnad på Döberts bruna färg och OS:s?

döberts bruna färg verkar variera lite, ibland ljusare ibland mörkare, men det borde funka med os pannband till. det jag fantiserar om är det svängda som är helt täckt av kristaller, så då blir det oavsett bara fästena som har olika färg.

mm jag vet. :d inte för att jag har pengar nu, men det är bra att ha nåt nyttigt ( :angel: ) att spara till. ;)

kan dock inte bestämma mig för topaz färgade eller vita.. ser det konstigt ut med topaz (det är dom som är brunguldiga typ) om man har silverspännen? spännena är iofs väldigt diskreta, inåtvända vid bettet.

http://www.classicdressage.com/acatalog/meshy.jpg

andra aktuella färger som finns är:
brown
sand
camel

vet inte hur dessa ser ut..

Topaz har jag :love: Kan inte sluta titta på det . haha .Det är så fint!
Har silverspännen på kandaret, men betten är mässingfärgade. Inget man tänker på

Kan visa en bild. Ganska dålig dock. Nosgrimman är 4 cm

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Det är inte en ridjacka jag letar efter, utan en tålig, RYMLIG, varm vinterjacka att dra på sig när jag ska ut runt huset och fixa (med...
Svar
17
· Visningar
1 013
Senast: bettysmatte
·
Utrustning Sitter å lurar på att införskaffa ett sidepull för att prova på grabbarna, men funderar på det här med designen på nosdelen Hur stor...
Svar
12
· Visningar
953
Senast: Shixle
·
Hästmänniskan Det börjar bli dags för mig att leta efter en ny häst och jag undrar om ni har något tips på en ny ras som skulle passa mig. Jag är...
Svar
19
· Visningar
962
Senast: ufot
·
Övr. Hund Spionen har både nosgrimma och halsband när vi är ute på promenad, sele och halsband när vi är i skogen kopplet kopplat i båda...
2 3
Svar
46
· Visningar
3 630
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar