Breda nosgrimmor!

Sv: Breda nosgrimmor!

hm nä vad kan det vara då tro.. kanske kirkland saddlery? nåt gammalt engelsk märke tror jag.

Mitt Döbert-träns på 4,5cm
14aug017.jpg

:love::love::love: Du har inte lust att PMa/msna mig om vart du köpt nosgrimman? För sånt får man väl inte skriva ut här? :)

Jag är verkligen jättedålig på märken, framför allt gamla men det är mycket möjligt att den är av det märket, även om nosgrimman känns jättefräsch så märks det att den har några år på nacken...:)

Döbert tränsen är bara så snygga! Fick hem mitt GL kandar idfag men det passade inte=(

Jag skickade efter den här nosgrimman från Hippson. Classic 4 cm bred. Ville ha en svart till blingpannband. Den är snygg och väldigt prisvärd tycker jag!
hedwig1_080405.JPG

Är det någon som har ett bra tips hur man kan få den riktigt blank?

När jag tävlade (för några år sedan sist :smirk:) så använde jag ett medel som jag köpte i skoaffärerna som hette Self Shine, jätte bra förpackning, bara att dutta dit och polera och nosgrimman, sadelns bakvalv, framvalv osv blev jätte blankt. (Smörj bara inte in det i sätet!) Sen innan jag gick in på banan så hade jag en liten "svamp" eller vad man ska säga som man kunde dra över där det skulle vara blankt, den hette Quick Shine som det sista lilla extra.

Svårt att förklara men kolla i en skoaffär av en "känd kedja" efter Self Shine och Quick Shine är mitt tips!

Senast ändrad:

Själv använder jag 2 olika medel för träns, sadlar och stövlar - de heter Veredus Curium Shine och Veredus Leather Shine :banana:

Cockpit Shine som finns på de flesta av landets alla mackar gör lädret sjukt blankt och "halkigt" så smuts glider av. :)

Varför kan man inte "ändra" sina inlägg längre? :confused:

Nåja, glömde bort att säga att det är enklast med svamp, annars kan det nog hamna lite överallt och tyglarna vill man ju inte ha halkiga... :angel:

Fasen vad många bra tips! Tack snälla:love:

Här ska poleras!

OT Har varit så begåvad en gång att jag la ett par nya tyglar i ecololja några dagar och sedan red ut med dem...Mötte häst och vagn i skogen, något som Heddan ALDRIG sett förut..:eek::eek: Vi for iväg en bit innan jag fick grepp om halkiga tyglar...:o:angel:

Jag har bara en fråga jag undrar över. Är inte så insatt i dressyr men jag börjar komma igång ivarjefall.
Men varför har man breda nosgrimmor?
Har det någon effekt eller har det med trycket att göra?

Mvh Jennifer

Jag har bara en fråga jag undrar över. Är inte så insatt i dressyr men jag börjar komma igång ivarjefall.
Men varför har man breda nosgrimmor?
Har det någon effekt eller har det med trycket att göra?

Mvh Jennifer

För min del har det med att jag har en häst med väldigt brett huvud. och det ser konstigt ut med en smal nosgrimma. Sedan tycker ja det är Finare med breda på vissa! Och så har ofta de bredare nosgrimmorna pullback knäppning, som gör att trycket fördelas bättre och jämare=) (Har jag fått för mig)

Men jag tror att större delen av de som rider med bredare nosgrimma har det för att de tycker att det är snyggt;)

Skickar in en bild på min i sin "gamla" nosgrimma.
5552703.jpg

7543220.jpg

De flesta har breda nosgrimmor för de tycker det är snyggt. Har man spänt nosgrimman korrekt får man in två fingrar mellan den och hästen. Alltså ska det inte finnas nåt tryck att jämna ut.

*kl*

Efter att ha ogillat breda nosgrimmor och vitfodrat i flera år har jag gått över till den mörka sidan och skaffat mig en just en sån. :crazy:

En gammal jackson-kandarnosgrimma, fyra centimeter tror jag. Väldigt snygg tycker jag eftersom den inte är så tjock och bullig.

17757797.jpg

**KL**
ska pimpa mitt ena träns, kom på att jag fakitskt bara gillar pannbandet.. så egentligen skulle jag nog pimpa ett annat träns. Köper man ett träns? Alla mina gamla träns har på n¨ågot sätt försvunnit.
Hur som helst så beställde jag en trevlig halvfeg 3,5 cm´s engelsk nosgrimma i ridsportsaffären. så nu har jag snart den och ett pannband ;) .. Vi får väl se hur det går..
U

Gaahh! :eek: Jag blir alldeles tokig av att kika runt i den här tråden (likaså i den med pannbanden men här är det värre) Jag älskar :love: breda nosgrimmor och har alltid gjort men min nuvarande häst har litet och ädelt huvud (stl cob och nätt) så jag är rädd att den ska se klumpig ut. Har ngn en bild på ädel häst med bred nosgr alternativt tips på breda nosgr som passar även på nätta hästar?

Oerhört tacksam för svar :)

Jag tyckte att Hööks Sigmund II (minns jag rätt nu?) var riktigt tjusigt på Son of a Bitch i katalogen. Nästan så jag blev sugen på att proa om min blev lika tjusig i det. Vet inte om det är din stil, inte heller hur det ser ut i verkligheten. Men på bild gillade jag det.
U

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Det är inte en ridjacka jag letar efter, utan en tålig, RYMLIG, varm vinterjacka att dra på sig när jag ska ut runt huset och fixa (med...
Svar
17
· Visningar
1 013
Senast: bettysmatte
·
Utrustning Sitter å lurar på att införskaffa ett sidepull för att prova på grabbarna, men funderar på det här med designen på nosdelen Hur stor...
Svar
12
· Visningar
953
Senast: Shixle
·
Hästmänniskan Det börjar bli dags för mig att leta efter en ny häst och jag undrar om ni har något tips på en ny ras som skulle passa mig. Jag är...
Svar
19
· Visningar
962
Senast: ufot
·
Övr. Hund Spionen har både nosgrimma och halsband när vi är ute på promenad, sele och halsband när vi är i skogen kopplet kopplat i båda...
2 3
Svar
46
· Visningar
3 630
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar