K
k i m
Sv: brännmärkt med ett A
Okej! Det ser så trist ut att man kunde tro att de ristat in det med kniv...
Okej! Det ser så trist ut att man kunde tro att de ristat in det med kniv...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har en bild hemma också på den sista hästens märke, så kan du få se det med. Kollar upp det nu i helgen!
Det är den "danska kronan", alltså ett brännmärke man använder på danskuppfödda hästar.
Till Killaloe: Kan för tillfället inte komma på något brännmärke med ett A, har du någon bild på det?
Mitt skimmelsto blev triangelmärkt i mitten på 90-talet. Hennes märkning ser inbränt ut. Hon var inte min då, så jag vet inte hur eller var det är gjort. Det är en stor ful triangel o hon är nästan alldeles kal där när hon har sin sommarpäls. Det ser för j*kligt ut...
Men kan det ändå var frysmärkt tror du?
Hej. Araberrace betyder helt enkelt att hästen är en arab (arab ras) Mvh NiNi
hej vet någon vad ett brännmärkt A betyder . min ena häst har ett sådant som sitter på höger bog . jag frågade de förra ägarna om de visste varför han hade ett men de hade inte en aning. så jag tänkte om någon här hade en aning om varför han har ett och vad det betyder . tacksam för svar
Jag har ochså haft en häst som var brännmärkt på ryggen (båda sidorna). Jag hade även hästens hela stamtavla som jag skickade till Flyinge (Gunnar Henriksson)så de kunde hjälpa mig att forska.
I mitt fall så skulle hästen ha kommit från tjeckien men den hade holsteinsk ursprung på faders sida och modern hade ungersk härkomst. På papperen så står det med väldigt konstiga bokstäver. Så jag tror fortfarande att den hästammade från Ungern.
kan du inte ta reda på vilket land han kommer ifrån? Din häst måste ju vara en import, säljaren måste ju veta var h*n fick tag i den. Man måste ju börja nysta någonstans... Undrar hur alla brännmärken kändes de första dagarna, de var ju ganska många...