Brännässlor som tillskott, ngn med erfarenhet?

skogsridmulle

Trådstartare
Har läst i en tråd att man torkat o malt nässlor som vitamintillskott. Hittade ett stort fint nässelstråk o funderade på om jag skulle göra det. Vet att vissa tycker det är onödigt men jag undrar om någon har gjort det o vad ni har för erfarenhet?

Sv: Brännässlor som tillskott, ngn med erfarenhet?

Våran gamla häst fick alltid brännässla förut. Fast det torkade vi bara och gav till henne som de var. Hon åt det, ökar blodcirkulationen. Hjälpte verkligen! Hon hade fång, och var riktigt dålig. men hon åt nässlorna och efter några veckor redan så kunde vi rida lite smått på henne (hon var sådär riktigt halt så vi funderade på att ta bort henne). Så det hjälpte verkligen! Hästarna brukar ju inte äta saker de inte behöver... så prova att slänga in torkad brännässla till hästen o se hur han/hon reagerar.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
4 091
Senast: Sasse
·
R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 774
Senast: Blyger
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag ville göra en egen dagboks tråd om dethär för att det är mera djupa tankar och så och jag vill inte blanda hop det med liksom...
Svar
15
· Visningar
1 870
Senast: SiZo
·
Hästvård Jag hittar bara gamla trådar om Biotin och dåliga hovar och tänkte passa på att starta en ny då min häst har problem med framförallt...
Svar
18
· Visningar
2 005
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka