Brandvägg

F

Formosus

Vad har ni för brandvägg på er dator?
Är det gratisversion?

Jag har just nu ZoneAlarm, är den tillräckligt bra?
Förslag på annan?
 
Zonealarm har jag använt i flera år
och det har aldrig varit några problem

:)
 
ZoneAlarm fungerar nog helt okej! Det är ett av de vanligaste brandväggarna.
Själv har jag en router med brandvägg och behöver inget "extra program" i datorn.
 
Jag har router med brandvägg.
Tror inte riktigt på dom mjukvarubaserade brandväggarna, efter att ha provat.
 
ZoneAlarm? är det en brandvägg ? hehe, så bra, för det har jag i datorn...trodde de bara va ett vanli´gt virus program ju :)
 
Det är ju en sak att ha en, en annan att ha den rätt konfigurerad så att den gör någon nytta!
Man bör se till så att man kan sätta stateful trafik inifrån och ut och spärra allt annat om man bara surfar och hämtar mail.
Då kan ingen annan utifrån öppna trafik med dig, utan det är du som bestämmer.
Sedan bör man spärra så många portar man kan och om möjligt se till så att brandväggen kan läsa olika RBL-er för att stoppa blacklistade hostar!
 
Jag har Norton personal firewall, den fungerar alldeles utmärkt.
 

Liknande trådar

Samhälle För att länka till den andra tråden om att begränsa paddor. Flera skolor i Europa har börjat förbjuda mobiler under skoltid. Är det...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
7 815
Senast: Enya
·
IT & mobiler Smartphones har blivit ett konflikt och stressmoment i familjen. Vi håller på att banta ner användning/tillgång så mycket det går. Men -...
2 3
Svar
42
· Visningar
1 335
Senast: Badger
·
Tjatter Samsung galaxy s10e finns det? Behöver en ny mobil men hittar bara större modeller än den. Hade velat ha en ny i samma storlek och en...
Svar
7
· Visningar
635
Senast: EmmaBovary
·
Dressyr Jag har jobbat en del med färger och vet att just färgåtergivningen i digitala bilder är ett hel vetenskap i sig. På en dator beror det...
16 17 18
Svar
342
· Visningar
22 401
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp