Bråkig ponny

O

oroliga mamman

Har en liten bråkig ponny. Sköter sig utmärkt vissa dagar och vissa dagar bara bockar hon och beter sig illa. När hon är på ett bra humör är hon helt underbar och går i fin form hela tiden.
När hon har sina utbrott kan man inte förutspå innan ridturen vad hon skall hitta på.
Oftast gör hon ett försök med att bocka och slå bakut (högt) vid galoppfattningen. Är det någon som kan hjälpa mig med att ge mig några tips om hur man får ordning på detta. Hon är väldigt snabb på att testa nya ryttare om de sitter kvar, eller blir rädda. HJÄLP!!!

Sv: Bråkig ponny

Hm är lite som våran islandshäst var innan.
Så kolla tänderna och ta blodprov för fästingsjukdomar.
hoppas det blir en bättring snart för busponnyn! ;)

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag läser om och om igen hur hästar som sålds som snälla och lugna plötsligt blir ohanterliga och farliga, och köparen påstår att...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
6 770
Senast: co-SMAD4
·
Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
10 865
Senast: inverterad
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 200
Senast: QueenLilith
·
Övr. Barn Ska försöka fatta mig kort, vi är en normal familj med jobb och 3 barn. 1 pojke på 15 med Autism och drag av ADD. Förmodligen någon form...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
62 159
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar