Bråk mellan hundar

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Lionheart
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 44
  • Visningar Visningar 6 315
Sv: Bråk mellan hundar

För att hunden inte ska äta saker. Finns en del hundar som är matgalningar eller som kan bli jättedåliga om de får i sig det minsta lilla de inte ska ha.

Jo det tycker jag med men en viss person gjorde mig väldigt ledsen och arg så kunde inte låta bli. Jag bad om råd och fick tillbaka att jag är oförmögen att hålla djur typ...

Jag yttrade min åsikt, vill du inte ha den starta inte en tråd där du ber om råd. Och framför allt, stalka mig inte i andra trådar och använd inte ditt 2-årsbeteende för att försöka ge igen, när jag från början inte ens skrivit någonting för att vara elak utan bara efter vad jag tycker. Kanske borde jag formulerat mig tydligare i din tråd, men hade du velat detta så är det fritt fram att PM:a mig om en förklaring eller en förtydling.

Stalkar du mig igen måste jag rapportera dig.

En intressant tråd!
Jag har en fråga om vad som gäller ang strikt ägaransvar då den även gäller i tredje part. Dvs om en hund springer in i en hage och jagar ut hästarna på en väg där de orsakar en trafikolycka så är det hundägaren som åker på det. Men om det nu är en hund som ger sig på en annan hund som väljer att fly och en trafikolycka orsakas. Vem av hundägarna är det då som är skyldig?

Nej, inte beträffande ditt ansvar. Din hund biter - du blir skadeståndsskyldig. Du kan kräva tillbaka dina kostnader för skadeståndet + ev andra kostnader från den som vållat skadan = den andre hundens ägare. I verkligheten är det kanske försäkringsbolagen som gör upp om saken. Jag råder dig att ha en ansvarsförsäkring om du har en hund som tar till tänderna.

Vad är en ansvarsförsäkring och vart hittar man den? Nu är ju mina förhoppningar att ingen lös vovve kommer fram till min, och när det varit på väg flertalet gånger innan har jag ställt mig emellan. Om det skulle krävas skulle jag lyfta undan min hunds huvud, bråk vill jag inte ha.

Liknande trådar

Hästmänniskan Ryttare, respekt?? Vi har ett hus och en stor lada. Bägge ligger vid en gårdsplan modell mindre, kan precis vända med sopbilen och...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
8 194
Senast: Jadzia
·
Övr. Hund Några av mina vänner har lite olika hundproblem och jag är nyfiken på hur ni skulle lösa dessa. Hur skulle ni råda dem? Familj med två...
2
Svar
22
· Visningar
3 662
Senast: Frost116
·
Övr. Hund Jag kan inte se att frågeställningen är reglerad enligt lag, det tydligaste verkar vara formuleringen: "Om någon brister i tillsynen...
21 22 23
Svar
444
· Visningar
25 827
Senast: Sezziyanen
·
Övr. Hund Kloka buke, jag behöver era tips och råd. Jag har en granne som går med sin franska bulldog lös trots att den inte lyssnar på husse...
2
Svar
31
· Visningar
3 998
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka