Brännmärkning på övervuxen ponny

Zuzzi

Trådstartare
Kompisen har en väldigt fin liten häst utan någon känd härstamning, förmodligen övervuxen ponny så att säga. Skäck med holländskt pass, väldigt ädel i sin modell.

Märkningen verkar bara innehålla en rund cirkel med en blixtliknande symbol mitt i, inga andra märkningar. Idéer någon?

MAumlRKNING.jpg


neron.jpg
 
Sv: Brännmärkning på övervuxen ponny

Jo jag såg att dom har ganska lik men nej han är absolut inte en orlovtravare :D lite svårt att se men blixten i ringen är ganska upprätt och går inte ut till kanterna på bredden.

Det här är en riktigt fin gångartshäst, så synd att härstamningen har kommit bort för han verkar absolut vara målinriktad avlad då han både hoppar och rör sig otroligt lätt och fint, utmärkta gångarter
 
Sv: Brännmärkning på övervuxen ponny

Det kan ju dessvärre vara ett uppfödarmärke, och då är det väldigt mycket svårare att snoka reda på vart den kommer ifrån från början. Har han något annat brännmärke någonstans på kroppen?

Det ni kan göra är ju att hitta ett märke som är så likt som möjligt, och skicka ett mail till den rasens förbund och fråga om de har sett det tidigare. Eller om ni kan hitta något slags holländskt forum (som buke!) och fråga där. Jag hittar ingen brännmärkning som jag tycker är lik nog, så jag hade nog sökt mig mot landet där hästen kommer ifrån (förhoppningsvis, om den inte importerades till Holland innan den exporterades till Sverige osv...)

Lite omständigt, men jag har hittills hittat alla hästar jag gett mig fan på att leta upp på det sättet, men jag hade både ras och stam, så det var lättare (letade avkommor).
 

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
14 494
Senast: Juli0a
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 724
Senast: Blyger
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 543
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 252

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Köpa stamtavla av uppfödare?
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp