Bra vita helskodda?

_Sascha_

Trådstartare
Har bara oskodda vita ridbyxor, har inte tävlat särskilt mycket men det känns nu som att det är värt att lägga pengarna på det (för det kommer bli mer tävlingar nu :D) men nu vill jag höra om det finns några helskodda som kanske tål en del tvättar, är prisvärda och håller bra? Helst ska dom vara låga i midjan..

Finns det några sådana ;)?

Sv: Bra vita helskodda?

Jag har ett par Victor Hugo som jag älskar :love:
Så sköna. Har också alltid ridit i oskott men unghästen hoppar så in i bomben att jag heltenkelt inte sitter kvar med oskott :o:D

Jag har ett par nyinförskaffade Piekur Cindy som jag hittills är väldigt nöjd med. De har inte tvättats så mkt än men både mina och mammas Pikeurbyxor har tålt tvätt efter tvätt utan problem.

Mina Euro-Star är helt underbara, aldrig stela efter tvätt, alltid lika sköna.

Jag slår oxå ett slag för Eurostar. Kanon ridbyxor. Lika snygga och mjuka tvätt efter tvätt. Då bör tilläggas att mina användes väldigt frekvent tidigare och fortfarande ser ut som nya!

Det verkar ju nästan som Pikeur är populärast.. Hur är Cindy i midjan?

Och Eurostar och Victor Hugo för den delen?

Cindy är låga och sköna i midjan. Har testat de flesta modeller av andra märken som sägs vara låga i midjan, men jag får seriös panik när de är så höga att de sätter sig under tuttarna :crazy: Nej, Pikeur Cindy är de enda för mig!

Mina eurostar är också bäst :D Fast dom är inte vita , utan blåa :) Jättesköna , sitter bra , superkvalité då de har blivit de enda ridbyxor jag använder nästan :o Hållt för att ridas i nästan varje dag i sex månader xD

pikeur!:D
hur sköna som helst, och snygga också!
har de som är creme färgade i skoningen, inte så farligt dyra, 1900 kostade dem tror jag:)
har itne blivit tvättade så mkt men än så länge har dom hållt, har flera andra pikeur, de har tvättast ett antal 100grr och de håller!

Helskodda är snyggare , men oskodda är bra mkt skönare tkr jag

*kl*

Jag har haft många olika märken på ridbyxor, men sedan jag köpte Pikeur Cindy så vägrar jag rida i några av de andra. Orsak;

* Greppet i sadeln är överlägset - inte för glatta och inte för fast i sadeln = perfekta.
* Passformen - dom siter som ett andra skinn!
* Midjan - Låga men ingen glipa i röven när man lindar ben.
* Hållbareten - Tvätt efter tvätt så ser dom alltid lika nya ut!

Minus för priset då, men vad fan - dom är värda varenda öre!

Jag har ett par från mountain horse som jag tycker är kanon. Lite höga i midjan kanske, men jag viker ner typ alla ridbyxor i midjan, så jag ser det inte som ett problem. Skoningen har hållt trots ett antal tvättar.

Pikeur gillar jag också, ffa modellen Lagonia/Lascara. Fast jag föredrar ju oskodda... :)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Saker och ting har ju sin gilla gång här i livet, så efter skilsmässan så har jag börjat fundera på döden… ;) Kanske hjälpte det till...
Svar
5
· Visningar
739
Senast: Soapbubble
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 612
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 758
Senast: Lavinia
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
4 025
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar