bra termosmugg sökes?

ameo

Trådstartare
Moderator
Min kära make är sedan en tid stationerad 10 mil hemifrån i sitt jobb och för att spara tid äter han frukost och dricker morgonkaffet i bilen på vägen dit. Han har en s.k. termosmugg till kaffet, men den han har fungerar inte särskilt bra.
Åsså kom jag ju på att det är fars dag om några dagar, så kanske kunde jag lyckas köpa honom en bra termosmugg tills dess. Men frågan är ju vilka som är bra och prisvärda?

Tips önskas!

8871679885342.jpg
Asaklitt helt klart. Funkar att ha i väskan utan att den läcker. Den håller värmen kanonbra. Tror den bara finns på clas ohlson.

8871679885342.jpg
Asaklitt helt klart. Funkar att ha i väskan utan att den läcker. Den håller värmen kanonbra. Tror den bara finns på clas ohlson.

Jag rekommenderar också denna varmt (pun intended). Den håller värmen överlägset bäst av de modeller jag har provat. Den är därtill tät och pålitlig nog att kunna ha i väskan, och det går att dricka direkt ur den utan att krångla med muggar. Den enda lilla anmärkning jag har som gör att den inte får ett perfekt betyg är att man måste hålla reda på det lösa locket. Den termostillverkare som gör en likadan men med någon slags fastsättning för locket kommer att vinna min eviga lojalitet.

Fanns i alla fall tidigare på Jula. Tror att jag har sett den i sportbutiker också.
Och förstås på svindyra Naturkompaniet...

Fanns i alla fall tidigare på Jula. Tror att jag har sett den i sportbutiker också.
Och förstås på svindyra Naturkompaniet...
Ja där fanns den ju! När jag googlade hittade jag bara på naturkompaniet (som fysisk butik) och det fanns tydligen ingen sådan butik i min närhet (typ 20 mil till närmaste)...

Den såg ut att vara bra att dricka ur och Primus är ju ett känt varumärke.

Den här muggen från Contigo verkar suverän. Dricköppningen är låsbar för att ta bort spillrisken, och när man låst upp för att dricka trycker man på en knapp med pekfingret (autoseal) för att dricka. Också för att minska spillrisk. Ska hålla värme och kyla bra. Har inte provat än, maken köpte den här om dagen. Finns på XXL för 199, om du har det i närheten.

http://www.enklareliv.se/contigo-to-go.html

Ja där fanns den ju! När jag googlade hittade jag bara på naturkompaniet (som fysisk butik) och det fanns tydligen ingen sådan butik i min närhet (typ 20 mil till närmaste)...

Den såg ut att vara bra att dricka ur och Primus är ju ett känt varumärke.
En väldigt snarlik modell från Primus, finns på OKQ8 i grannbyn . I diverse ärtiga färger.

Den här muggen från Contigo verkar suverän. Dricköppningen är låsbar för att ta bort spillrisken, och när man låst upp för att dricka trycker man på en knapp med pekfingret (autoseal) för att dricka. Också för att minska spillrisk. Ska hålla värme och kyla bra. Har inte provat än, maken köpte den här om dagen. Finns på XXL för 199, om du har det i närheten.

http://www.enklareliv.se/contigo-to-go.html

Kan intyga att denna mugg är suverän! Absolut den bästa termosmugg jag har haft. Den läcker inte (kan ha den liggandes i väskan) och den håller värmen otroligt bra! Och så är den snygg :D

jag kan tillägga att i detta fallet finns inget behov av att ha muggen i någon väska, den ska bara bäras ut till bilen och hinner tömmas under den dryyga timme som resan till jobbet tar. Det viktiga är att den är lätt att dricka ur medan man kör bil. Och att den inte läcker. (nuvarande används med femton lager hushållspapper runt :( )

Jag har två olika storlekar på Primusmuggen, och tycker att den funkar bra :) Den är inte som en termos, men den håller värmen ett par timmar i alla fall. Jag tycker att den är lätt att dricka ur, och den läcker inte ens när jag har den liggandes i väskan :up:

Jag använder de från Preem, fungerar bra.

Om det ska vara varmt längre tid har jag en från "Thermos", suverän.

jag kan tillägga att i detta fallet finns inget behov av att ha muggen i någon väska, den ska bara bäras ut till bilen och hinner tömmas under den dryyga timme som resan till jobbet tar. Det viktiga är att den är lätt att dricka ur medan man kör bil.
Fast de allra flesta som är tillverkade av stål håller lätt värmen så länge. Däremot de som är gjorda i plast är lite svårare om man ska ha kaffet varmt i en timme, där sjunker temperaturen relativt fort faktiskt. Men så länge du köper en i stål duger den jättebra.

Jag har en sådan från ICA, fast det är företagets logga på den och den är jättebra. Rekommenderas verkligen!! Jag har ett par i plast, och de är jättebra att dricka ur, men håller inte alls värmen. De i stål däremot är mycket bättre.

Och som någon annan skrev så är det jättebra med skruvlock som håller tätt.

Jag har nått billigt skit från Lagerhouse, bra att dricka ur, men håller det inte varmt mer än 30 min, och den har börjat läcka..:yuck: Så köp inte en sån! :p

Skriver vidare i den här tråden istället för att starta en ny.

Funderar på att införskaffa en termosmugg. Det vore trevligare med varmt te när jag äter frukost i bilen än kallt vatten...

Denna har ju fått väldigt bra i test:
http://www.clasohlson.com/se/Termosmugg-Thermos/Pr349355001
Men frågan är ju om man behöver en sådan stor och "avancerad". Man kan ju i och för sig ha den till annat också då (skogstur mm).

Denna t.ex.:
http://www.xn--ob-eka.se/hushallet/husgerad/matlador-termosar/termosmugg-3108323
Ser ju glassig ut, billig, men ingen aning hur länge den håller.

Krav att det ska fungera att hantera medan jag kör bil.

Någon som har erfarenhet av någon av de ovan? Idé på hur värt det är att köpa den dyrare?

Liknande trådar

Fritid Jag överväger starkt att införskaffa en elcykel för att kunna cykelpendla till jobbet i veckorna istället för att behöva betala en...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 219
Senast: Caoimhe
·
Småbarn Sonen äter inte så mycket mat. Vid frukost, lunch och middag sitter vi till bords och han får smaka på allting som vi har på tallriken...
2
Svar
20
· Visningar
1 579
Senast: amsway
·
Skola & Jobb Min arbetsgivare har anordnat någon form av kickoff fre-lör. Det är med lite föreläsningar och gemensam middag fre kväll. Och avslut vid...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 158
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Jag har för mig att jag hade en liknande tråd när dottern var nyfödd men nu hittar jag den inte, så startar en ny. Det här med amningen...
2 3
Svar
58
· Visningar
5 435
Senast: Jojo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar