bra sida om tävlingslydnad??

Nominous

Trådstartare
jag ska anmäla mig till tävlingslydnanden som startar till våren :bump:
så jag undrar om nån vet en bra sida där man kan läsa om alal moment så jag kan börja förbereda mig mentalt! :D

Sv: bra sida om tävlingslydnad??

öhhh.. :confused:
det står först att blandraser/oreggade hundar och kryptochida hundar får delta - men sen står det att kastrerade hanar måste ha intyg att de haft normala testiklar och att begge skall ha funnits i pungen... vad är det för för fel dom får deltaga med då?? :confused:

det har aldrig hänt mig. i början skrev jag t o m att han inte var krypt men kastrerad men det har aldrig varit något tjafs med det. kanske menar de att de måste vara hela (el intyg) om hunden ska få championatstitel?

öhhh.. :confused:
det står först att blandraser/oreggade hundar och kryptochida hundar får delta - men sen står det att kastrerade hanar måste ha intyg att de haft normala testiklar och att begge skall ha funnits i pungen... vad är det för för fel dom får deltaga med då?? :confused:

Nej nej... läser du nogrannt (under förutsättning att det är Lydnadsreglerna) så står det att först under Kastrerad tik/hanhund att: "operativt kastrerad hanhund medges generell dispense för deltagande". Vilket jag tolkar som att alla operativt kastrerade hanhundar får deltaga, men FÖR att styrka detta (bla bla) så används ditt och datt veterinärintyg. Kanske "bra att veta" för Lydnaschampion och så? jag vet inte? Jag har aldrig behövt visa mitt intyg (som jag har ifall jag skulle vilja ställa ut någon gång)

Liknande trådar

Hundträning Hjälper ett ungt par som har en tvåårig fralla, hane. Paret har precis skaffat sitt första barn. För "säkerhets skull" fick inte hunden...
Svar
9
· Visningar
1 564
Senast: Tuggben
·
Hundhälsa Har en hund på drygt 2,5 år som haft problem med magen och därför går på elimineringsdiet. Hills z/d, färskt hjortkött, standardt immun+...
Svar
5
· Visningar
469
Senast: Sol
·
Hundhälsa Hur länge brukar en hund vara förkyld? Hunden började fnysa och nysa i förrgår och har idag även fått lite rinnande ögon. Hon mår bra i...
Svar
2
· Visningar
590
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla... 2 3
Svar
42
· Visningar
5 872
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka