Bra sele som absolut inte trycker på halsen..

Domino_s

Trådstartare
Jag vill gärna ha tips på en bra sele till min lilla snart 5 månaders vovva (ChihuahuaMix).
Följande kretierier ska helst uppfyllas.

- Får absolut inte trycka på halsen
- Tålig, gärna att det går fint att ha den i vatten
- Så ställbar som möjligt så jag slipper köpa ny och 2 veckor (vilket jag fick sist :angel:)
- Smidig att få på, gärna snabbknäppen och inte en massa krängande överallt.

Jag har haft ögonen på Hu***as Y-sele. Men är tveksam till om den är tillräckligt ställbar..

Mvh Domino_s

Sv: Bra sele som absolut inte trycker på halsen..

Hurtas y-sele är inte särskilt ställbar tyvärr, bara runt bröstkorgen... Men i övrigt uppfyller den dina önskemål väl. Blir knappt blöt när hunden badar med den på, och efter en tvätt, även efter den 10:e, ser selen som ny ut. ;-) Sitter bra och är smidig att ta av och på...

Alla gånger denna:

webmaster2.jpg

Ställbar på 5 punkter, bökig att ställa in första gången o väldigt tålig.
Jag har storlek S till min 20 kgs grabb, samma storlek har en 13 kgs BC tik i bekantskapskretsen.

Jag har en från Dogmann som jag inte tror trycker alls på halsen. Däremot så tycker min hund inte om den då den för det första sitter rättså hårt vid ryggraden (min hund är rättså spinkig så det känns) plus att hon tycker att den kliar. Men den kan man bada med utan problem, den verkar vara av bra kvalitet, lätt att sätta på och ta av och är OTROLIGT ställbar! Passar min farmors Labrador, min Schäferkorsning och min mosters Goldenkorsning. Tre olika hundar, två tjocka och en skitspinkig och två lite lägre medans min är en långben!
193050.jpg

Använder däremot inte min längre då somsagt, min hund inte gillar den. Men den är en perfekt sele för en hund att växa i! Borde finnas som passar så små som Chihuahua också :)

Tack för allas förslag! Det slutade med en Hu**ta Y-sele ialla fall.. Kunde inte motstå den orangefärgade när jag såg den i butiken.

Ang storlek så löste jag det såhär att jag tog en storlek som nu passar utanpå henne tröjor och täcken, alltså lite för stor utan. Men lagom när våren kommer och hon inte behöver "kläder" så kommer den passa alldeles utmärkt..:D

Lilla P är jättenöjd och trivs som fisken i vattnet med sin sele som följer henne som en extra hud!

Mvh Domino_s

Liknande trådar

Hundhälsa Jag har börjat ge Monster kosttillskott, främst B-vitamin. Jag tycker mig ha märkt positiva effekter av det(*) och vill gärna fortsätta...
2
Svar
35
· Visningar
2 870
Senast: vallhund
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka