Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jo, hon redde upp situationen bast hon kunde efter att tygeln gick av.
Men - jag tror hon rett upp det battre om hon ridit sa val som ryttaren i ditt exempel.
Redan nar jag borjade pa filmen kunde jag ha listat ut vad som skulle handa nar tygeln gick av. Det var ingen big surprise att edt var ett jakla slagsmal innan hon fick stopp pa hasten.
Och ja, det finns varre och battre - det var darfor jag efterfragade exempel.
Snubblade over det har under morgonens surfande och blir helt till mig over den absolut vedervardiga ridningen! Det gor fysiskt ont att se men titta pa hela filmen.
http://www.youtube.com/watch?v=3doU4evTxiE
For att balansera lite hittade jag en som ser trevlig ut.
http://www.youtube.com/watch?v=vodleO2u-Ak
Ge mig mer exempel. Och please - stro pa med de bra sa jag blir pa battre humor igen.
Det är fullständigt ointressant om hon har vunnit OS eller inte! Lika ointressant att hon har ramlat av. Är man så hispig så att man rider så här har man inget på hästryggen att göra. Det verkar vara OK att rida hur som helst för att man har vunnit förut? Vems ansvar är det utrustningen är av god kvalitet, att man använder sig av den MJUKT!!!? Jo ryttarens!! Skitridning rakt igenom skulle jag vilja säga. Jag blir så trött på att tävling skulle vara en ursäkt för att bete sig hur som helst...
Jag ar medveten om att filmen ar gammal och att vissa ryttare har mer an marklig stil. Thats fine by me men varfor ger man sig ut pa Hicksteadt nar man inte ens kan gora en halvhalt?
Det ar fult med hoppstilen sjalvt, verkligen inte vackert. Och jag hade kunnat blunda for det. T om de allt annat an mjuka landningarna. Men vad tusan gor hon mellan hindren? Ryck och slit kombinerat med ett evigt trummande fran skankeln.
Och ja. Alla hastar ar inte lattridna.
Alla ryttare har inte utbildning / teknink / kansla for att rida pa ett effektivt och trevligt satt.
Tycker du inte det var valdigt mycket slit och drag innan tygeln gick av?
Det var mest det jag personligen reagerade pa.
Ryck, ryck, ryck, hopp, duns, ryck, ryck, ryck.
Sjalvklart kan saker och ting ga sonder.
Jag har varit ute och motionskort min travare pa traningscentret i Florida och huvudlaget ramlade av. Bettet hade han i munnen men resten hangde och slangde vid bringan.
Vi joggade runt, gick av och tillbaka till stallet. Hasten var precis lika avslappnad da som innan.
Och ja, det var klantigt att satta huvan pa det viset och det kunde gatt illa.
Vi ar alla manskliga och kan gora misstag.
Det var mest ridningen innan tygeln gick av jag ville at.
Forovrigt var det ngn som sa att hon betslat ner infor denna ritten (film ett) och jag undrar da vad katten hon red pa innan med tanke pa att hon sitter med ett double wire i kaften pa hasten.
Ett skarpt bett till att borja med och en complete disaster i kombination med en hand som denna.
Detta är två exempel på bra ridning:
http://www.youtube.com/watch?v=itDvJ0dLQ7U&feature=player_embedded
http://www.youtube.com/watch?v=oHQczRbBHxI&feature=related
Saken är det att det är synd om hästen om den får panik för att tygeln går sönder... Då mår den inte bra helt enkelt, det minsta man ska kräva är väl att en häst lyssnar på en ryttare även om ena tygeln råkat gå av?
Det kan nog vara att hästen är het och svårkontrollerad men inte ser det snyggt ut när man tittar på sekvensens precis innan tygeln går av då hon rycker med precis allt hon har, omväxlande med höger och vänster tygel.
Finns ju kanske en förklaring till det! Men att skriva och mena att hon rider så hela rundan är ju bara lögn
Men ärligt är du på riktigt?? Ja jag är på riktigt...???
Tycker INTE att ryttaren beter sig på något speciellt dåligt vis förutom att hon försöker få stopp på en häst som i sig självt är en mkt het och stark häst efter det att tygeln gått av. Och jag ser en riktigt dålig ridning
Och nej hon störde inte sin häst speciellt mkt utan ansågs faktiskt duktig även om du inte tycker det och säkert kan göra det mkt bättre Nu är det ju inte min ridning vi diskuterar. Jag har rätt till en åsikt oavsett hur jag rider.
Jag hoppas verkligen inte att du råkar ut för samma sak någongång eftersom du tydligen inte skulle göra allt för att stoppa hästen.. Jag skulle inte ha ridit på det viset och stressat upp hästen på det viset så att den bara har FLYKT i tanken..
Och det spelar väl för sjutton ingen roll om det är tävling eller hemma på stallplanen sakerna går sönder, olyckorna kan ha precis samma utgång OM man inte försöker hindra dem! Nej det spelar ingen roll om det är på tävling eller hemma... Var fick du det ifrån...
Jag vet inte vad du har för erfarenhet eller rutin men saker kan faktiskt gå sönder ÄVEN om de är väl kollade, se bara på Ludgers OS där hacket på Classic Touch gick av och han fick slänga sig av. Och hör och häpna han vann faktiskt OS guldet individuellt i samma tävling Och vad har hans OS guld med det att göra?