Sv: Bra resp dålig tränare - utbildad eller ej?
Är ni nöjda mer eran tränare? jag är jättenöjd med båda 2
Är det den ni repsekterar och ser upp till? ja, den ena har jag inte tränat för så länge, så jag pratar om min gammla tränare istället. har tränat för honom sedan jag var 12 fram till nu inte vinte (han har flyttat långt bort
) men jag ser verkligen upp till honom, han var inte så gammal (24 nu när han slutade) så han är rolig oxå. har varit med på massa tävlingar osv. ska träna sista gången för honom imorgon
Är eran tränare ett föredömme? ja det är båda 2
Vem är den bäste tränaren ni tränat för? jag nämner inga namn. men lätt min hopptränare, han tål att gämföras med alla större hopptränare. då jag provat att rida enstaka träningar för olika. bl.a för John Hickey, en 3 dagarskurs.
Och till sist, är eran tränare utbildad på något sätt eller finns det även tränare som ej är utbildade som är duktiga? min hopptränaretränare är inte utbildad tränare. han har varit på strömsholm. och han är som sagt grymmt bra! tack vare hans finurliga övningar blev tävlingsbanorna en lätt match! där andra misslyckades. dressyrtränaren är inte heller utbildad tränare, men har träningar för mång och rider själv på väldigt hög nivå och hon är oxå skitduktig. har även tränat enstaka gånger för en utbildad tränare (a-tränare) som kommer enda från göteborg och har träningar och han var oxå självklart skitduktig och såg precis vad det var för häst och hur den skulle ridas.
Utbildad tränare = professionell tränare? Behöver absolut inte vara
Outbildad tränare = dålig tränare? behöver absolut inte heller vara! min hopptränare är ett vandrande exempel på det
men tränare det varierar så mycket från person till person. det gäller ju att hitta en tränare som passar med både hästen och ryttaren! har haft en dressyrtränare som hatade min häst och hon var utildad, men jag tyckte inte alls henne då. det funkade absolut inte så slutade för henne.