Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Sitter också och funderar på ”ny” bil. Har en Seat Ibiza och är nöjd med storleken, men det låter mycket inne i bilen när man kör. Särskilt med vinterdäcken.
Vill ha en liten bil som är så tyst som möjligt.
Prius drar dock extremt mycket så fort man kör motorväg, elmotorn hjälper typ bara vid stadskörning. Vi har sådana på jobbet, alla hatar demJag känner flera som har Toyotas elhybrider och är väldigt nöjda. Både Yaris och Prius.
Själv kör jag Volvo V40 som jag är nöjd med. Sådär lagom liten men inte jätteliten. Dock diesel vilket inte känns så himla bra. Skulle vilja byta till elbil och då kännsjust Toyota som ett bra val.
Jasså? Så säger inte mina vänner. Känner två med prius och båda säger att de drar minimalt även när de går på bensin.Prius drar dock extremt mycket så fort man kör motorväg, elmotorn hjälper typ bara vid stadskörning. Vi har sådana på jobbet, alla hatar dem
De vi har på jobbet laddas genom körning i alla fall, det kanske är en äldre modell? Sist jag körde en av dem drog den nästan en liter/mil, och då körde jag enligt hastighetsbegränsningarna. Hoppas de nya är bättre i så fall!Jasså? Så säger inte mina vänner. Känner två med prius och båda säger att de drar minimalt även när de går på bensin.
Det finns väl dessutom flera varianter. Vissa kan laddas med sladd, andra bara genom körningen.
Aygon är väldigt liten ja. Men det är lite det jag vill åt. En liten smidig bil. Vi har en större och också säkrare bil vi använder i första hand till längre sträckor.
Jag har tittat på yarisen, den är fin! Något dyrare än aygon.
Prius drar dock extremt mycket så fort man kör motorväg, elmotorn hjälper typ bara vid stadskörning. Vi har sådana på jobbet, alla hatar dem
Instämmer, och den känns inte särskilt välbyggd vilket är raka motsatsen mot Toyotas andra modeller (som jag stött på). Typ mormors gamla Corolla som köptes samma år som jag föddes, och som såldes för ett par år senPriusen gillar jag inte. Den är inte speciellt liten och låter väldigt mycket inne upplever jag. Sitter man i baksätet på motorvägen hör man inte vad de i framsätet säger.
Vår Toyota Avensis har varit och är en riktig slitvarg. Startar alltid och tuffar på. Världens bästa bil!
Men den har gått 28.000 mil och är 14 år. Saker börjar bli slitna. Nu är det dags för en länkarm att bytas. I det stora hela är det bara typiska slitagegrejer vi bytt. Men den drar över 1 liter per mil och är dyr i försäkring. Det är vår andrabil.
Tankarna börjar gå mot att köpa en ny (begagnad) liten bil. En bränslesnål som är billig i drift, men ändå en bra bil! Och ingen dyr (som audi tex). Jag gillar ju toyota och funderar på en aygo.
Vad har ni för tips och erfarenheter av bra och dåliga småbilar?