Råd kring nybilsköp och ev avbetalning.

Jag har alltid hört att det är dyrare att köpa på avbetalning än att ta ett lån och betala av på det. Kolla dels vad avbetalning kostar per månad och dels vad ett lån på samma summa och lika lång tid kostar. Och framför allt kolla kur mycket du har betalt när hela bilen är betald.

Det är en lysande affär att köpa dessa återlämnade leasingbilar.
Vart hittar man gamla leasingbilar? Kvarndammen?

Själv har jag nyss lagt ut 7000:- på att laga min 12 år gamla Caddy. Om 3000 mil ska kamremmen bytas igen och med tanke på bilens historia hos mig så kommer det rasa nått annat dyrt inom ett år... Är dock inte alls sugen på att lägga ut >40.000:- på en bil som ska köra skitiga hundar och maskiner...

Vart hittar man gamla leasingbilar? Kvarndammen?

Själv har jag nyss lagt ut 7000:- på att laga min 12 år gamla Caddy. Om 3000 mil ska kamremmen bytas igen och med tanke på bilens historia hos mig så kommer det rasa nått annat dyrt inom ett år... Är dock inte alls sugen på att lägga ut >40.000:- på en bil som ska köra skitiga hundar och maskiner...

KVD eller så dyker de ofta upp som helt vanliga bilar på bilfirmorna. En ledtråd är när en bilfirma har ett antal t ex VW Polo som alla är samma årsmodell och har gått ungefär 3 000 mil och kostar samma lika ;)

Jag frågar alltid om bilens historia på bilfirman, och ganska ofta var svaret att "den har gått som leasingbil". (Jag kollade ju på bilar med max 5000 mil på mätare, och less is more).

Vissa varnar för leasingbilarna, andra inte.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Kemnevall sadel
  • Ny sits
  • Spånpellets

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka