bra köp eller

Sv: bra köp eller

De enda sulky jag på rak arm kan säga att det inte skulle gå med speedcarhjul är Joyride, smalnar av för mycket mellan gafflarna och den dyra Customvagnen (80.000 eller vad de nu kostar).

Till TS, jag tror det är väldigt mycket jobb att göra det du tänker göra, är nog bättre att införskaffa material och bygga en rockard från grunden. Alternativt köpa någon vagn som finns på marknaden, kombivagnar (sulky, rockard) är kanske något för dig, Hudik har en dock utan fjädring!

näähääää???? :crazy: de va väl det jag poängterade!!! att de ska bli intressant å se hur det kommer att se ut...

detta skrev jag;

med det menar jag verkligenINTE att jag tror att det är samma vagn.. (har sålt vagnar i 5 år så jag vet nog skillnad på en rockhard och en sulky..)

Oj, sorry! Mitt svar var inte riktat till dig utan till TS, men jag glömde skriva *kl*. Jag förstod att du visste vad det var, men TS verkar inte förstå det riktigt. :)

TS: sulky å köra med hemma i skogen? Jisses... not my first choice!! Du hade garanterat varit mindre blåslagen, om ens dt alls, om du haft en rockard/långvagn. Vagnarna är ju byggda för sina ändamål.. Och det blir en friktion i selen om man skumpar runt med sulky i skogen.

KL*

Nu när vi är inne på ämnet.... Någon som har eller har sett någon bra ritning (gärna innehållande mått) på hur man bygger en rockard/ långvagn? Har haft ritning på hur man bygger en tung vagn på bil axel men tappat bort den. Gubben min har köpt sig fina grejer att bocka rör med och givetvis vill snikna smålänningen (inflyttad men det är tydligen oväsentligt, snål är jag lika fullt....) i mig dra nytta av maken.....

Lånar knapp....
Jag t ex kan skriva lite fel grammatik när jag skriver. Det finns t ex dyslektiker, som kan skriva lite helt fel åt helvete. Varför klaga när det finns yttrande friheten i detta avlånga landet :crazy:
Jag märker allt mer att det finns folk, som gnäller över allt annat..Jag med min KASSA hörsel kan ha mycket FEL i min grammatik (ja, jag är hörselskadad) men jag ser inge fel i att man kan ha lite "roligare" ord i sina meningar.

Jaja, man är inte perfekt för det..... Till TS, den där är typ en tävlingssulky, du kan väl skaffa dig en rockard, det är lite bekvämare eller om du har en shettis med godkänd stam kan du väl starta den på ponnytrav?? För det tänkte jag...Beroende på hur hög den är, annars så tror jag att du får tävla den grövre shettisen mot andra små russen, tror jag!

Till er andra som gnäller på andras ordmeningar, det finns folk som hr dyslexi eller bara skriver som de brukar skriva på just MSN/eller har lite problem med meningar, respektera dem som de är!

Jag respekterar precis som de är, fattar man inget bara o fråga????!

Nej, jag är inte perfekt, men jag ÄR för bra! Det är jag det! :banana: Det kallas för GOD självkänsla.

-hoppla..:D

bra talat där:
ja kna bara säga så här inte blev det något med sulkyn står bakom ladan i väntan på bättre tider haha nä ska fixa den till sommaren tiden liksom finns inte hahaha får se om ja byter skaklarna helt å hållet till fixar å målar å säljer den dyrare än vad ja köpte den för nå väl det visar sig väl hur man gör
passar på i detta in lägg att önksa alla häst folk en riktigt julig å hästig jul

IGEN !
klaga du pa min stavning. Är man mycket pa nätet och surfar och chattar kan det bli lite ovanor som för alla andra.LIkadant om man bara skriver pa engelska vanligtvis, i skrivande stund kan jag inte skriva haha a med cirkel över, detta finns ej pa ett tyskt tagent bord, sen finns det människor som inte kna skriva pga av olika omständigheter.
SEN kan det ga lite fort att skriva, jag fattar väl att man ska vänja en häst med vagn eller med allt nytt som man utsätter hästen för, och kan säga som sa att ja inte var ensam.
Jag gör inte nagot innan jag funderat ut hur att ga till väga PUNKT haha

En tråd som varit död i ett år, varför tar du åt dig i dag för nåt nån skrev för ett år sen?

jag är livrädd för träskalmar, var en häst i boden som reste och knäckte skalmarna som tandpetare, kusken satt på marken och hästen skenade 3 varv runt banan! :D

kl
En sulky har ju inte direkt däck som lämpar sig för träningskörning. Du lär få lära dig att laga punkteringar..

haha har inte varit allt för aktiv den senaste tiden, nej inget har hänt den star hos min ex kille än, har ett nytt liv nu , hästen pa foder den adra är tillbaka till ägaren men visst har en del saker som ska fixas pa den men bild kommer ju att komma men NÄR vet man ju aldrig, just nu e de vinter släde och tolking som gäller:)

klaga du pa min stavning. Är man mycket pa nätet och surfar och chattar kan det bli lite ovanor som för alla andra.

SEN kan det ga lite fort att skriva

Jag gör inte nagot innan jag funderat ut hur att ga till väga PUNKT haha

Förlåt, jag vill verkligen inte gnälla och klaga utan hoppas att du ska se detta som ett tips.

Om man vet med sig att man skriver slarvigt och att det ibland kan gå lite fort när man skriver så kan man faktiskt stanna upp och klicka på förhandsgranska innan man skickar sitt inlägg.

Det blir så svårt för oss att läsa när det saknas punkter och kommateringar. Eller när styckesindelningen är obefintlig eller gjord på fel ställen. Många struntar då i att läsa vilket gör att du kan få färre och ibland sämre tips i en tråd, vilket ju är synd.

Om du ändå tar dig tiden att skriva inlägg så ta dig en minut extra och läs igenom det du skrivit också. Om inte annat tjänar du massor med tid på att slippa en diskussion om ditt språkbruk i resten av tråden.

Vad gäller sakfrågan så skulle jag aldrig köra sulky på ens släta skogsvägar. Attans vad obekvämt!

Och inte skulle jag försöka bygga om en sulky till en rockard heller. Om inte annat för att det finns skapligt billiga rockarder att köpa begagnat.

Om man ändå vill hålla på och bygga om vagnar så är det bra att komma ihåg att man riskerar sitt liv, hästens liv och andra människors liv om inte vagnen håller. En lös och skenande häst, i synnerhet med en vagn efter, utgör en jätterisk för omgivningen. Så snälla du, var försiktig!!!

I övrigt kan jag bara önska dig lycka till och hoppas att du också hittar den där glädjen i att köra din häst :love:

Liknande trådar

Hästmänniskan Hejsan, Jag letade efter min första egna häst för 1 år sedan och jag var och provred ett 8 årigt fullblod när jag råkade hitta hästen...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
19 912
Senast: mackan
·
Ridning Ja jag tänkte bara starta en liten disskution, kanske lite onödig, jag vet inte. Men jag vill gärna diskutera med andra och deras...
Svar
10
· Visningar
2 548
Senast: MattiZ
·
Ekonomi & Juridik Behöver lite hjälp med mina rättigheter å skyldigheter, hoppas någon vet mer än jag och orkar hjälpa... Sålde mitt fd. tävlingssto...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
12 479
Senast: IzeUnicorn
·
Ekonomi & Juridik Risk för att det blir en lång historia. Jag köpte en fyraårig häst från tyskland förra året. Jättefin och vi funkar bra ihop, alla...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
16 046
Senast: SusieQ
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Autistisk bror
  • Träning och hälsa del 12