bra köp eller

Sv: bra köp eller

hur skall du kunna bygga om en sulky till en rockerd??? det här kan bli kul!! lova att du sätter in bilder sen!!?? :D har aldrig sett en sulkyrockard nämligen!! :o
:D

hoppas du klarade dig oskadd och otur på vagnen, men den var ju trots allt inte såå dyr.:)

om du är 29 år borde du kunna använda punkt.
sen vet jag ingen över 20 som skriver lol och andra konstiga förkortningar. inte heller e och naaa osv. trodde faktiskt du var typ 12.

men lycka till med körningen. är du ovan kanske någon som kört innan skulle hjälpt dig först. tex hästen måste ju vänja sig vid vagn.

bye the way - vad betyder "lol"???? :o

:rofl: (jag som e helt bakom flötet då det gäller dataförkortningar...) :crazy:

En sulky och en rockard ser inte alls ut på samma sätt, mer än att båda är vagnar som man har bakom en häst. Har lite svårt att se hur man skulle kunna bygga om en sulky till en rockard. Då känns det nästan bättre att bygga en rockard från grunden istället.

Radon: lol = laughing out loud

hur skall du kunna bygga om en sulky till en rockerd??? det här kan bli kul!! lova att du sätter in bilder sen!!?? :D har aldrig sett en sulkyrockard nämligen!! :o
:D

jag undrar hur hon sak få plats med bredare hjul?

hmm men ursäkta då om man har lite slang de har väl alla men visst jag skriva rent ur ord boken om du vill inga proplem ..
alla har väl sina fel och brister på olika sätt och vis eller hur? MEN de var inte sättet att skriva som var huvud frågan här.... i bland skriver jag fortare än vad jag tänker eller är det tvärtom haha
mmm hästen är körd otaliga gånger med skaklar osv av mig själv. aldrig proplem man kan ju inte göra så mycket om en häst blir skrämd och sätter av i sken och jag är ingen som smäller på en vagn direkt om maninte kört hästen innan . tvärt om jag är försiktig ..

Senast ändrad:

ska du byta slang i däcken? va? jag har inte slang liggandes hemma bara sådär...

jag är skitslarvig då jag skriver ovh kastar om bokstäver och skriver inte med stor begynnelsebokstav men jag vill ändå tro jag gör mig förstådd. nä sorry jag tycker vi lägger ner..

:D -LOL på dig,TS..HAHA!! -men du,varför inte satsa på riktiga prylar och inte en tävlingssuky?? -det är ju inte det första man sätter sig i,även om man ska "skumpa runt hemma"-har ni andra trottmasters här oxå sett i annonser när folk annonserar-sulky till salu,-så får man fram värsta tunga vagnen på bild m saab-axlar..hihi!!:D

Speedcarhjul, rockardhjul och sulkyhjul brukar vara uppbyggda på samma storlek av nav, det innebär att navet är lika brett på alla tre, samma hjulbult används, man kan dock behöva sätta i extra brickor, alternativt ha en kortare bult till rockard och speedcar.

Det är ganska vanligt i Frankrike att man sätter speedcarhjul på gamla sulkies och använder vid fortkörning.

tack natasja håller med dig... alla har egna val när de gäller ma lär sig alltid av sina misstag haha,, joo da ska väl kunna visa bild om JAG lyckas men de får vi vänta och se med ..

Senast ändrad:

tror du det? skulle då inte rymmas speedcarthjul på nån av våra sulkys i stallet iaf... vi har väl 5 olika custom modeller..

kanske om det är minihjul.

Det var en intressant tråd!:D

När jag skaffade min nordis så köpte jag en rockard för att skumpa runt i skogen med. Jag kör med sulky bara på banan och skulle aldrig fara ut i skogen med den = Gräsligt obekvämt + hjulen kan bli förstörda.

En sulky och en rockard ser inte alls ut på samma sätt, mer än att båda är vagnar som man har bakom en häst. Har lite svårt att se hur man skulle kunna bygga om en sulky till en rockard. Då känns det nästan bättre att bygga en rockard från grunden istället.

Radon: lol = laughing out loud

näähääää???? :crazy: de va väl det jag poängterade!!! att de ska bli intressant å se hur det kommer att se ut...

detta skrev jag;
hur skall du kunna bygga om en sulky till en rockerd???
med det menar jag verkligenINTE att jag tror att det är samma vagn.. (har sålt vagnar i 5 år så jag vet nog skillnad på en rockhard och en sulky..)

Senast ändrad:

haha spännande nå väl de börjar även jag tycka att det är
visst låter lite knepigt att göra om en sulky till rockard men men har man fantasi och lite jävlar anamma ,och folk som är duktig på svetsen så kan de ju gå om inte annat kan man ju ev använda delarna till att göra en iaf ,men som sagt man måste ju få prova misslyckas man, ja då vet man ju svaret att det inte gick sådan är jag likabra att pröva då vet man ju och kan släppa just de tankarna och testa på något nytt haha på de viset är ja glad att den inte var dyr funkar de inte är de bara att rycka på axlarna men visst om ja lyckas skall jag visa er bilderna men som sagt kan ju ta sin lilla tid .
Då man har mycker att göra

haha spännande nå väl de börjar även jag tycka att det är
visst låter lite knepigt att göra om en sulky till rockard men men har man fantasi och lite jävlar anamma ,och folk som är duktig på svetsen så kan de ju gå om inte annat kan man ju ev använda delarna till att göra en iaf ,men som sagt man måste ju få prova misslyckas man, ja då vet man ju svaret att det inte gick sådan är jag likabra att pröva då vet man ju och kan släppa just de tankarna och testa på något nytt haha på de viset är ja glad att den inte var dyr funkar de inte är de bara att rycka på axlarna men visst om ja lyckas skall jag visa er bilderna men som sagt kan ju ta sin lilla tid .
Då man har mycker att göra
det är bara fantasin som sätter gränser!!! :idea:
men lycka till med försöket - men kan du lova mig en sak?? snälla bidra med bilder när du e klar - oavsett resultat!! :d

;) klart jag bidrar med bilder men haha lova att inte skratta :) ironisk
om jag misslyckas :mad:eller lyckas :)kommer jag nog att skratta hur som helst.
antingen för att de gick åt skogen eller att jag lyckades fast blev super ful .!:rofl:

haha risken är ju om jag lyckas så kommer halva sverige att göra som jag (skojar)

Lånar knapp....
Jag t ex kan skriva lite fel grammatik när jag skriver. Det finns t ex dyslektiker, som kan skriva lite helt fel åt helvete. Varför klaga när det finns yttrande friheten i detta avlånga landet :crazy:
Jag märker allt mer att det finns folk, som gnäller över allt annat..Jag med min KASSA hörsel kan ha mycket FEL i min grammatik (ja, jag är hörselskadad) men jag ser inge fel i att man kan ha lite "roligare" ord i sina meningar.

Jaja, man är inte perfekt för det..... Till TS, den där är typ en tävlingssulky, du kan väl skaffa dig en rockard, det är lite bekvämare eller om du har en shettis med godkänd stam kan du väl starta den på ponnytrav?? För det tänkte jag...Beroende på hur hög den är, annars så tror jag att du får tävla den grövre shettisen mot andra små russen, tror jag!

Till er andra som gnäller på andras ordmeningar, det finns folk som hr dyslexi eller bara skriver som de brukar skriva på just MSN/eller har lite problem med meningar, respektera dem som de är!

Jag respekterar precis som de är, fattar man inget bara o fråga????!

Nej, jag är inte perfekt, men jag ÄR för bra! Det är jag det! :banana: Det kallas för GOD självkänsla.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hejsan, Jag letade efter min första egna häst för 1 år sedan och jag var och provred ett 8 årigt fullblod när jag råkade hitta hästen...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
19 912
Senast: mackan
·
Ridning Ja jag tänkte bara starta en liten disskution, kanske lite onödig, jag vet inte. Men jag vill gärna diskutera med andra och deras...
Svar
10
· Visningar
2 548
Senast: MattiZ
·
Ekonomi & Juridik Behöver lite hjälp med mina rättigheter å skyldigheter, hoppas någon vet mer än jag och orkar hjälpa... Sålde mitt fd. tävlingssto...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
12 479
Senast: IzeUnicorn
·
Ekonomi & Juridik Risk för att det blir en lång historia. Jag köpte en fyraårig häst från tyskland förra året. Jättefin och vi funkar bra ihop, alla...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
16 046
Senast: SusieQ
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Autistisk bror
  • Träning och hälsa del 12