Bra köp eller?

I

Idka

Behöver era råd!

Är intresserad av denna vagn;

SV400001.JPG

Den är ifrån http://www.equus-driving.se/ och ingår i startpaketet.

Jag vill ha en lätt maratonvagn att köra på grusvägar med och lite på bana. Inga som helst tävlingsambitioner!

Enligt det jag vet hittills om vagnen så uppfyller den mina behov, men eftersom det är det första vagn jag köper helt ny så känner mig i stort behov av kloka råd...

Sv: Bra köp eller?

Jag tycker den ser bra ut och vad jag vet så är det bra vagnar han säljer! Vi har någon liknande som vi köpte begagnad (säljaren hade själv beställt den från samma som equus gör tror jag...) som funkar jättebra. fast jag har ingen erfaranhet av just den vagnen. Men kolla så att den är godkänd för tävling ändå OM du skulle vilja eller bara för att lättare kunna sälja den om du tröttnar eller vill byta!

Idka skrev:
Behöver era råd!

Är intresserad av denna vagn;

SV400001.JPG

Den är ifrån http://www.equus-driving.se/ och ingår i startpaketet.

Jag vill ha en lätt maratonvagn att köra på grusvägar med och lite på bana. Inga som helst tävlingsambitioner!

Enligt det jag vet hittills om vagnen så uppfyller den mina behov, men eftersom det är det första vagn jag köper helt ny så känner mig i stort behov av kloka råd...
En sådan står högst upp på min egen önskelista, vi får väl se vad det kan bli framåt våren!!!

~Ingrid

Det set riktig vacker ut tyck jag. Man måst ju sitt som en kung i den där. Det är annat mot min gamle vagn. Visst jag målade lit på den i sommras. Om man skull ta och köpe sig en fin och tidig julkapp kanske:idea: Följer det med skaklar? Är den väldigt dyr? Finns det olika färger?:confused:

Tack för era svar! :bow:

Ska höra med min körlärare imorron vad hon tycker och så ska jag ringa och höra lite mer med dem.

Mer info om vagnen finns på http://www.equus-driving.se/

Sen undra jag oxå, man kan få den antingen pulverlackad eller galvaniserad. Om den är galvaniserad så står den sig väl bättre mot rost? Då måste väl det vara ett bättre alternativ?

Kolla att vikten på vagnen stämmer, har dåliga erfarenheter av dessa polsktillverkade vagnar. Köpte en för att bara träna i för att inte slita på tävlingsmaratonvagnen. Den vägde 55kg mer än vad som angavs. Några bekantas barn 5 & 6 år gamla lekte maratongroom på vagnen och stängerna där groomen håller i när han groomar gick av...
/M

Tack för tipset, har hört att vikten kan vara fel.

Är det just denna sort vagn du har dålig erfarenhet av eller polska allmänt?

Liknande trådar

Träning Jo jag har en IC som jag är lite intresserad av att köra in. Men tyvärr har jag inte så bra körvägar där vi bor (egen gård), utan för...
Svar
9
· Visningar
482
Senast: yamyam
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 516
Senast: Mia_R
·
Fordon Hej är det någon mer som har samma problem som jag? Jag försöker ta lån så jag kan köpa en ny bil då min gått sönder och jag är i akut...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
12 505
Senast: Mia_R
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 607
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar